۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
کد خبر: 15919433

اهالی شهرهای مختلف نوار غزه علاوه بر اعتصاب در حال آماده شدن برای یک تظاهرات میلیونی هستند.

به گزارش سلام نو، مردم غزه مدارس، دانشگاه ها و اماکن عمومی فعالیت خود را تعطیل کرده و ارگان های دولتی دست از کار کشیدند. تاجران و فروشندگان نیز در پاسخ به فراخوان هیات عالی برگزار کننده راهپیمایی های بازگشت و لغو محاصره، مغازه ها و فروشگاه های خود را تعطیل کردند.

قرار است ظهر و عصر امروز تظاهراتی میلیونی در امتداد مرزهای شرقی نوار غزه علیه صهیونیست ها برگزار شود.

از سوی دیگر، حازم قاسم سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، تاکید کرد که تظاهرات میلیونی بازگشت و لغو محاصره، پیامی از سوی فلسطینیان به همگان است مبنی بر اینکه مردم فلسطین هرگز دست از حقوق و اصول خود در راس آن حق بازگشت آوارگان به وطن برنخواهد داشت.

وی تاکید کرد که این تظاهرات میلیونی بعد از بیش از 70 سال از گذشت روز نکبت، حامل این پیام قاطع است که گذشت زمان هرگز باعث توقف نبرد فلسطینیان علیه اشغالگران نمی شود و اراده محکم آن را تضعیف نخواهد کرد.

این مقام حماس افزود: این تظاهرات تاکیدی است بر اینکه مقاومت با شکل های مختلف آن و یکپارچگی و وحدت کلمه، تنها راه درست برای مقابله با طرح های نابودی آرمان فلسطین و در راس آن معامله قرن است.

صهیونیست ها هفتاد سال قبل در چنین روزی صدها هزار فلسطینی را از خانه و کاشانه خود بیرون کردند و با گذشت این مدت فلسطینی ها هنوز بر گرفتن حق و حقوق از راه های مختلف و بازگشت به خانه و کاشانه خود در فلسطین اصرار دارند ولی گذشت زمان ثابت کرده است که رژیم صهیونیستی فقط زبان زور می فهمد./ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید