نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن روز سه شنبه عملیات پهپادی گسترده ای علیه اهداف سعودی انجام دادند که در این عملیات هفت هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) تاسیسات حیاتی سعودی را هدف حمله قرار دادند.

به گزارش سلام نو، این نیروها اعلام کردند که این عملیات نظامی در واکنش به ادامه تجاوزات به یمن و محاصره مردم آن از سوی ائتلاف سعودی انجام شد.

جنگنده های سعودی روز دوشنبه یک خودرو را در استان مرزی صعده واقع در شمال یمن هدف قرار دادند که در جریان آن چهار غیر نظامی یمنی کشته شدند.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

مرکز حقوق بشری توسعه «عین» یمن، اوایل فروردین امسال مجموع کشته های حملات ائتلاف عربی به این کشور را شانزده هزار وپنج نفر اعلام کرد که از این تعداد 3 هزار و 547 تن را کودکان و 2هزار و 271 را زنان تشکیل می دهند.

شمار زخمی های حملات ائتلاف عربی به یمن نیز به 24 هزار و 967 تن رسیده است که از این تعداد3 هزار و568 کودک و 2هزار و 560 نفر زن هستند.

براساس این گزارش علاوه بر کشته و زخمی شدن بیش از 40 هزار یمنی در جنگ چهارساله ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و همراهی امارات، بسیاری از زیرساخت های یمن به کلی نابود شدند.

در این حملات 15 فرودگاه، 16 بندر، سه هزار و 216 راه مواصلاتی و پل، 284 نیروگاه تولید برق، هزار و 623 منبع و شبکه آبرسانی و 869 مرکز دولتی در استان های مختلف یمن نابود شدند./ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید