نایب رییس بنیاد ملی توانمندسازی گندمکارن ایران گفت: دولت با تاخیر در اعلام نرخ گندم تخلف کرده لذا بهتر است که تخلفات از طریق مجلس با وادار کردن دولت به پرداخت خسارت به کشاورزان پیگیری شود اما در صورتی که مجلس در این زمینه کوتاهی کند به دیوان عدالت اداری شکایت می‌کنیم.

به گزارش سلام نو و به نقل از اقتصاد آنلاین، علی قلی ایمانی  با تاکید براینکه در موضوعات اقتصادی نباید احساسی رفتار کرد، افزود: هر افزایش قیمت غیرکارشناسی تاوانی دارد که تولیدکننده باید آن را پس دهد.

وی ادامه داد: اگر افزایش قیمت خرید گندم مبنای درستی نداشته باشد کشاورزان مجبور به پرداخت هزینه بیشتر برای نهاده‌های تولید هستند که زیان آن‌ها را به دنبال دارد.

ایمانی با بیان اینکه در تعیین قیمت گندم باید نرخ تورم در نظر گرفته شود، افزود: بر اساس نرخ تورم افزایش 35 درصدی قیمت خرید گندم نسبت به سال گذشته کارشناسی و منطقی است.

وی پیشنهاد قیمت 1587 تومان وزارت جهاد کشاورزی را نیز مناسب ندانست و گفت: این نرخ بر اساس هزینه‌های تولید در تیرماه تعیین شده در حالی که در چندماه اخیر شاهد افزایش هزینه در تمامی بخش‌های تولید بوده ایم.

به گفتی ایمانی، نهاده‌های تولید در بخش کشاورزی از 35 تا 100 درصد افزایش قیمت داشته اند.

نائب رییس بنیاد ملی توانمندسازی گندمکارن ایران با تاکید بر اینکه دولت با تاخیر در اعلام نرخ گندم تخلف کرده است، افزود: بر اساس قانون تخلف دولت در تاخیر اعلام به موقع نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی محرز است و در صورتی که نرخ را نیز مطابق با نرخ تورم تعیین نکند ما ناچار به اقدام قانونی هستیم.

ایمانی اظهار کرد: بهتر است که تخلفات از طریق مجلس با وادار کردن دولت به پرداخت خسارت به کشاورزان پیگیری شود اما در صورتی که مجلس در این زمینه کوتاهی کند به دیوان عدالت اداری شکایت می‌کنیم.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید