آیا اصولگرایان بعد از خروج سید محرومان از سیاست و نشستنش بر کرسی قضاوت آیا دوباره به سمت محمود احمدی‌نژاد می‌چرخند و از عطش سیری ناپذیر او به قدرت و سیاست به نفع خود بهره گیری می‌کنند؟

سلام نو – سرویس سیاسی: خبر کوتاه بود. محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور سابق ایران و عضو فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام پنج شنبه شب در ضیافت افطار جامعه اسلامی مهندسین شرکت کرد. دولت بهار، رسانه نزدیک به محمود احمدی‌نژاد، در خبری اعلام کرد که " حضور ایشان با استقبال گرم و ابراز محبت حاضرین و شرکت کنندگان در این گردهمایی همراه گردید."

بر پایه اخبار منتشر شده با حضور احمدی‌نژاد در این ضیافت افطاری علی‌اکبر ناطق نوری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که اختلافات کهنه زیادی با احمدی‌نژاد دارد ترجیح داده مراسم را ترک کند.

آیا این حضور احمدی‌نژاد را می‌توان نشانی از میل جریان اصولگرایی به استفاده مجدد از ظرفیت‌های او دانست؟ محمود احمدی‌نژاد نشان داده که با تمام فراز و فرودها هنوز یکی از سنگین وزن‌ترین چهره‌های نزدیک به اصولگرایان است و از نظر بدنه اجتماعی از بسیاری از اصولگرایان وضعیت بهتری دارد.

با این تفاسیر آیا اصولگرایان بعد از خروج سید محرومان از سیاست و نشستنش بر کرسی قضاوت آیا دوباره به سمت محمود احمدی‌نژاد می‌چرخند و از عطش سیری ناپذیر او به قدرت و سیاست به نفع خود بهره گیری می‌کنند؟

این اتفاق بعید نیست و به نظر می‌رسد چهره‌های حرفه‌ای‌تر اصولگرا مثل محمدرضا باهنر از این که دوباره دست در دست محمود احمدی‌نژاد بگذارند ابایی ندارند، به خصوص این که چهره‌هایی مثل عسگراولادی یا ناطق نوری که با احمدی‌نژاد مشکل دارند یا درگذشته‌اند یا مثل ناطق از سیاست کنار کشیده‌اند.

در جست‌وجوی وحدت، رای و قدرت با بازوهای احمدی‌نژاد

محمدرضا باهنر، لابیست کهنه‌کار اصولگرایان و از موثرترین چهره‌های انتخاباتی اصولگرایان از کسانی است که این روزها با شرکت در جلسات مختلف دنبال وحدت اصولگرایان است. او با اشاره به ضرورت وحدت در جریان اصولگرایی می‌گوید:

من همیشه ابا داشتم از اینکه در رسانه‌ها وارد فاز انتخاباتی بشوم. اما بالاخره امسال سال انتخابات است. قاعدتاً فعالان سیاسی باید فکر انتخابات باشند. اما من معتقدم که مباحث انتخاباتی، رفت و آمدها و گفتگوها شروع شده است. البته ما برای اینکه بتوانیم در انتخابات موفق شویم باید سعی کنیم همه جریانات اصولگرایی را به وحدت برسانیم.

اما اصولگرایان به جز وحدت امروز ضرورت‌های دیگری را نیز حس کرده‌اند، از جمله این که حتی با وجود ضعف اصلاح طلبان و احتمال رای آوری بالای اصولگرایان به طور کلی میزان حضور مردم در انتخابات کاهش معنا داری خواهد داشت و اصولگرایان دنبال این هستند تا به هر شکل این حضور را افزایش دهند.

مهدی چمران، رییس سابق شورای شهر تهران و از چهره‌های پشت پرده اصولگرایان در فروردین امسال در مصاحبه‌ای در پاسخ به این پرسش که اگر مردم بخواهند در شرایط فعلی رأی بدهند، آیا دوباره همین شورای شهر و رئیس جمهوری کنونی را انتخاب می‌کنند یا نه، می‌گوید: اگر همین امروز برگزار شود، فکر می‌کنم نصف بیشتر مردم اصلا رأی ندهند و در انتخابات شرکت نکنند چون خیلی از این سیستم اجرایی در دولت ناراحت هستند.

اصولگرایان احمدی‌نژاد را پله می‌کنند یا احمدی‌نژاد اصولگرایان را؟

اگر وحدت مدنظر باهنر مهیا شود با توجه به سابقه ارتباط چهره‌هایی مثل او و چمران با احمدی‌نژاد بعید به نظر نمی‌رسد که اصولگرایان تلاش کنند از ظرفیت احمدی‌نژاد به نفع خود بهره ببرند، هرچه نباشد احمدی‌نژاد سال 84 تا 88 هم‌چنان رییس جمهور رویایی اصولگرایان است. باهنر از کسانی است که در این مورد سخنان جالبی دارد. او توضیح داده که در اوایل دوران ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد، خیلی امید داشته که کارهای خوبی بکند و معتقد است که اتفاقا کارهای بزرگی هم کرده است. باهنر گفته: «آقای احمدی‌نژاد کارهایی کرد که خیلی از روسای‌جمهور جراتش را نداشتند و الان هم ندارند. اما گاهی اوقات هم خیلی خودرای بود که هیچ‌یک از روسای‌جمهور نبودند. ما الان بعضا می‌گوییم کاش خرد دولت فعلی با شجاعت دولت دهم همراه می‌شد. الان خرد وجود دارد ولی شجاعت احمدی‌نژاد وجود ندارد.»

حالا باید صبر کرد و دید آیا باهنرها و چمران‌ها در نهایت به جمع بندی همکاری با احمدی‌نژاد می‌رسند و بعد هم توان قانع کردن دیگر اصولگرایان برای این کار را دارند یا خیر؟ در سوی دیگر میدان نیز این سوال مطرح است که محمود احمدی‌نژاد چه می‌کند؟ پله اصولگرایان می‌شود یا اصولگرایان را پله می‌کند؟

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید