۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
کد خبر: 15333029

مصرف كاسني براي زنان باردار مي تواند بسيار  مضر و خطرناك باشد.

گفتنی است علی رغم وجود فواید بسیار کاسنی باید یاد آور شد که عرق کاسنی نه تنها برای زنان باردار مفید نیست بلکه می تواند مضرات بسیاری را برای مادر و جنین به همراه داشته باشد.

به طور کلی باید در نظر داشت که مصرف عرق کاسنی می تواند منجر به افزایش فشار خون مادر شود به گونه ای که این مهم می تواند زمینه ساز سقط جنین شود.

افزایش غلظت خون نیز می تواند یکی دیگر از معایب استفاده از عرق کاسنی باشد چرا که تحقیقات نشان می دهد مادرانی که در دوران بارداری عرق کاسنی مصرف می کننداحتمال افزایش غلظت خون در آنها بسیار بیشتر از دیگران می باشد.

از سوی دیگر باید خاطر نشان کرد خوردن کاسنی یا مصرف عرق کاسنی در دوران بارداری  می تواند منجر به پاک سازی و چربی زدایی خون شود چرا که کاسنی موجب تصفیه خون خواهد شد.

بدیهی است مادران بارداری که دچار فشار خون در  این دوران هستند اگر چنانچه از لحاظ مصرف کاسنی در این دوران مشکلی نداشته باشند می توانند از کاسنی یا عرق کاسنی به عنوان یکی از راه های کاهش و کنترل فشار خون در زمان بارداری استفاده کنند.

باید در نظر داشت که طبیعت کاسنی ، سرد می باشد  از این رو بهتر است در مصرف آن زیاده روی نشود چرا که دراین صورت می تواند تاثیرات منفی را بر جنین بگذارد.

لازم به ذکر است یکی از بهترین راه های مصرف عرق کاسنی در زمان حاملگی می تواند مصرف آن به همراه مقداری شهد عسل طبیعی باشد.

از سوی دیگر باید خاطر نشان کرد  برخـی از  ترکیبـات موجود در  کاسنی مشکلات بسیاری مانند یبوست، اسهال‌های میکروبی، سرطان و بیماری‌هـای قلبی و عروقی را به راحتی درمان کند.

کاهش احتمال ابتلا به زردی نوزاد نیز می تواند یکی دیگر از مزایای استفاده از عرق کاسنی باشد از این رو برخی از متخصصان بر این باور هستند که می توان در دوران بارداری اقدام به مصرف عرق کاسنی کرد تا از این طریق احتمال ابتلا به زردی در کودک تا حد زیادی کاهش یابد.

زیبایی جنین نیز می تواند در زمره دیگر مزایای استفاده از عرق کاسنی باشدچرا که  یکی از راه های زیبا شدن فرزند، پاک سازی کبد و خون مادر در دوران بارداری است. باید به خاطر داشت زمانی که کبد و خون مادر باردار از مواد زائد و سمی پاک شود، تاثیر فوق العاده ای بر روی زیبایی جنین دارد.

در پایان باید خاطر نشان کرد مصرف عرق کاسنی در بارداری نیز با وجود خواص دارویی فراوان برای جنین و مادر، به دلیل طبع سرد و نقش آن در افزایش انقباضات رحمی، در صورت زیاده‌روی، باعث آسیب به جنین شده، همچنین احتمال زایمان زودرس یا سقط جنین را تقویت می‌کند. ازدیگر اثرات منفی خوردن عرق کاسنی در بارداری،التهابات پوستی، خارش، ایجا خستگی، گیجی و مشکلات تنفسی به همراه کاهش اشتها است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید