۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 15141459

عضو کنفدراسیون صنعت ایران گران فروشی ها را معلول می‌داند و معتقد است باید به دنبال علت احتکار و گران فروشی‌ها باشید.

به گزارش سلام نو، حسین ساسانی ، با اشاره به وجود سازمان‌های عریض و طویل نظارتی در کشور، گفت: اما در هر دوره‌ای که شاهد گرانی بودیم، نه تنها این گرانی کنترل نشده، بلکه از نظر درصد و وسعت منطقه‌ای نیز افزایش داشته است.

وی با بیان این‌که نتایج موجود نشان می‌دهد تصمیماتی که تاکنون اتخاذ کردیم اشتباه بوده، اظهار کرد: علت اتخاذ تصمیمات نادرست این است که مسئله را درست تعریف نکردیم. بنابراین به جای تشدید نظارت‌ها باید فکرمان را برای حل مسئله اصلاح کنیم.

عضو کنفدراسیون صنعت ایران، سیاست‌های اقتصادی نادرست، استفاده از رانت و وجود فساد را از جمله دلایل گرانی عنوان کرد و گفت: از طرف دیگر شرایط باعث شده درآمد ملی کاهش و در نتیجه قدرت خرید مردم کاهش پیدا کند.

ساسانی با بیان این‌که نظام اقتصادی دولتی با از بین بردن رقابت و ایجاد انحصار و رانت، باعث می‌شود تولید ارزش و کیفیت کالا کم شود، تصریح کرد: از طرف دیگر برخی از افراد فرصت طلب با احتکار کالا به گرانی‌ها دامن می‌زنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد که گران‌فروشی خرده‌فروشان و احتکار معلول سیاست‌های اقتصادی نادرست هستند؛ بنابراین به جای تشدید نظارت از سوی نهادها باید علت‌های اصلی را شناسایی کنیم.‌

اخیراً رئیس‌جمهوری به چهار وزیر کابینه دستور داد تا اقدامات لازم و موثر در زمینه توزیع کالاها و مقابله با گران‌فروشی انجام شود.

رئیس‌جمهور به وزرای صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و کشور دستور داد تا به منظور کنترل و نظارت بر قیمت کالاها و خدمات، اقدامات لازم و موثر را در توزیع، عرضه و فروش کالاها با قیمت مناسب به عمل آوردند. همچنین به وزیر دادگستری دستور داده شد تا سازمان تعزیرات حکومتی با گران‌فروشان مطابق با قوانین و مقررات برخورد کند./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید