در استان‌ها، شورای آرد و نان که اعضای آن ادارات جهاد، غلات و چند عضو دیگر هستند به اطلاعات سامانه به‌صورت روزانه دسترسی دارند.

احتکار چند هزار نان در ۲ شهرستان چگونه کشف شد؟
مدیرکل بازرسی و نظارت کالاهای اساسی جهاد کشاورزی با اشاره به طرح توزیع هوشمند آرد یارانه‌ای گفت: اگر این طرح هوشمندسازی اجرا نمی‌شد کشف چنین مواردی نظیر احتکار ممکن نبود.

هفته گذشته خبر کشف احتکار چند هزارتایی نان در ۲ شهرستان بجنورد و شیروان در برخی شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، آن زمان، مدیران استانی اعلام کردند که دستگاه‌های کارت‌خوان هوشمند که پس از اجرای طرح دولت به منظور هوشمندسازی توزیع آرد یارانه‌ای در نانوایی‌ها بکارگیری شد، عامل کشف احتکار نان مردم بود.

در همین زمینه مسعود امراللهی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی، پیرو سوء برداشت برخی رسانه‌ها که در روزهای اخیر طرح دولت را در کشف مفاسد و جلوگیری از هدررفت آرد یارانه‌ای بی تاثیر دانستند، گفت: اگر اجرای طرح هوشمندسازی توزیع آرد یارانه‌ای نبود، اساسا کشف چنین مواردی ممکن نبود، کشف همین موارد، جزو نتایج طرح است، البته گزارش‌های مردمی نیز در شناسایی تخلفات اخیر موثر واقع شد.

وی افزود: کشف تخلف یک عامل مهم در جلوگیری از بروز تخلفات است. دستگاه‌های کارت‌خوان هوشمند یک راه حل مبتنی بر داده هستند که می‌توان با استفاده از آن کشف تخلف را که قبلا بصورت کاملا سنتی و پر خطا انجام می‌شد، تسهیل کرد.

مدیر کل دفتر بازرسی و نظارت وزارت جهاد، در خصوص شیوه کشف تخلف اخیر در ۲ شهرستان بجنورد و شیروان گفت: همکاران ما در استان خراسان شمالی با استفاده از اطلاعات تراکنش یکی از نانوایی‌ها که نشان می‌داد فردی با یک شماره کارت حدود ۱۰ هزار قرص نان در یک ماه خریداری کرده است، با این تخلف برخورد کردند.

امراللهی، در مورد دسترسی مدیران استانی به سامانه طرح هوشمندسازی توزیع آرد یارانه‌ای تصریح کرد: در استان‌ها، شورای آرد و نان که اعضای آن ادارات جهاد، غلات و چند عضو دیگر هستند به اطلاعات سامانه به‌صورت روزانه دسترسی دارند. همچنین الگوریتم‌های سامانه، الگوهایی برای شناسایی تخلفات در اختیار مدیران استانی قرار داده است تا تراکنش‌های غیر واقعی را شناسایی کنند و با استفاده از اطلاعات بدست آمده با متخلفین برخوردهای قضایی را انجام دهند.

کد خبرنگار: ۲۰
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • قدرت الله یسلیانی IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    0 0
    سلام،آقای آرد ونان چرا نمی پرسی برای چی احتکار کرده؟این بگی کشف کردم فایده ای ندارد.نان که در انبار کاه ذخیره به شودقابل استفاده انسان نیست؟پس برای چی احتکارمی کنه؟غیرازاینکه برای حیوانات ذخیره شده باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید