تفاهم‌نامه همکاری دو فدراسیون هندبال ایران و کرواسی در نشست مشترک رییسان این فدراسیون ها امضا شد.

به گزارش سلام نو، نشست مشترک رییسان فدراسیون‌های هندبال ایران و کرواسی امروز (یک‌شنبه) در محل فدراسیون هندبال برگزار شد.

در این نشست تفاهم‌نامه همکاری بین فدراسیون‌های هندبال ایران و کرواسی به امضا رسید.

در این نشست رئیس کمیته ملی المپیک کرواسی، رئیس فدراسیون هندبال کرواسی و مسوولان فدراسیون هندبال ایران حضور داشتند.

علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال ایران در این نشست گفت: کرواسی در هندبال از قدرت‌های جهان است و امیدواریم امروز بتوانیم از حضور رئیس فدراسیون هندبال بهره ببریم و با کمک آن‌ها هندبال ایران را به جایگاه خوبی در آسیا برسانیم. امسال انتخابی المپیک و قهرمانی آسیا انتخابی المپیک داریم. مطمئنم تفاهم‌نامه ما با کرواسی که امروز بسته می‌شود به هندبال ایران کمک خواهد کرد. هندبال ایران جایگاه خوبی در آسیا داشته و امیدوارم که بتوانیم آن را برگردانیم. من از رئیس کمیته ملی المپیک ایران تشکر می‌کنم که این اتفاق افتاد و این تفاهم نامه انجام می‌شود.

زلاتکو ماتسا، رئیس کمیته ملی المپیک کرواسی نیز گفت: ما دیروز تفاهم نامه‌ای را با کمیته ملی المپیک انجام دادیم که نخستین نسخه آن چند سال پیش به امضا رسیده بود. ما می‌خواهیم نه تنها کمیته‌های ملی المپیک بلکه فدراسیون‌های ورزشی با هم درگیر و همکاری کنند. امضای تفاهم نامه جدید درهای همکاری جدید دو کشور را باز می‌کند.

قطعاً حضور فردی جوان در فدراسیون ایران به ما انگیزه می‌دهد. هندبال ایران و امتیازات آن در دنیا شناخته شده است و اگر بتوانیم چیزی به آن اضافه کنیم خوشحال می‌شویم.

تومیسلاو گراهوواتس، رئیس کمیته هندبال کرواسی نیز گفت: کرواسی جز برترین‌های دنیا است تلاش ما حفظ این برتری است. ما تلاش می‌کنیم باعث رشد هندبال ایران هم بشویم. ما ایده و تمایل داریم و باید شما هم تمایل داشته باشید. دیروز رئیس فدراسیون ایران ابراز تمایل کرد و ما دوست داریم کمک کنیم و کنار شما باشیم‌. همانطور که گفتید زمان زیادی تا انتخابی المپیک نیست اما باید زمان بگذارید چون پروسه ساخت و تعمیر به سرعت انجام نمی‌شود. به محض امضای تفاهم نامه بدون فوت وقت اقدامات را انجام دهیم.

رئیس فدراسیون هندبال کرواسی در مورد جزئیات این تفاهم نامه گفت: تفاهم نامه که منعقد شده کلی است اما کمک به آموزش جوانان، مربیان و هر چیزی که کمک کند را شامل می‌شود. در هر زمینه‌ای که کمک کند در آن کار انجام خواهیم داد. کمپ‌های تمرینی، آموزش مربیان نیز جز زیر مجموعه این تفاهم نامه قرار می‌گیرد.

پاکدل نیز در این مورد گفت: پیش‌نویس از قبل انجام شده و اردوهای مشترک، تبادل مربی از جمله مفاد آن است. بحث دیگری که وجود دارد استفاده از مربی برای پایه و بزرگسالان است. در کل تفاهم نامه خوبی به امضا رسیده است. در اردوهای مشترک قطعاً ممکن است در فصولی از سال بخواهند اردوها در ایران باشد یا تورنمنت بین‌المللی در کشور بگذاریم. ما در هندبال ساحلی در دنیا جز هشت تیم برتر هستیم در آسیا هم اول تا سوم هستیم.

پاکدل گفت: ما می‌خواهیم با کشورهای لهستان، ترکیه و کشورهایی که ارتباط خوبی با آن‌ها داریم تفاهم نامه داشته باشیم تا در اردوهای مشترک و استفاده از مربی از آن‌ها استفاده کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک کرواسی نیز گفت: تفاهم نامه گام اول است و قدم اول را باید فدراسیون ایران بردارد و بخواهد که چه کاریم انجام دهیم که اثر داشته باشد. برای شفاف سازی هیأت کمیته ملی المپیک کرواسی این موضوع را مطرح می‌کنم دنبال این هستیم که ببینیم کجا ضعف وجود دارد و هم پوشانی کنیم و ببینیم کجا می‌توانیم به هم کمک کنیم. در هندبال ما می‌توانیم کمک کنیم ولی در ووشو برعکس است و آن‌جا آن‌ها باید به ما کمک کند.

وی ادامه داد: دیروز تفاهم نامه‌ای که انجام شد در مورد رسانه‌ها هم صحبت شد. معاون وزیر هم خودش خبرنگار است. ما امکان تبادل و همکاری در این زمینه را هم داریم./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید