روزنامه اپل هنگ کنگ روز پنجشنبه نوشت سازمان سیا آمریکا مدعی شده است که این شرکت چینی از منابع مالی ارتش و دولت چین و دیگر سازمان های دولتی برای توسعه فعالیت هایش بهره می گیرد.

به گزارش سلام نو ، 'جیانگ شیچونگ' از مسئولان رده بالای هیات مدیره این شرکت در مصاحبه ای با اشاره به چنین اتهاماتی تاکید کرد هرگز سرمایه ای از سوی نهادهای دولتی و نظامی به این شرکت اختصاص داده نشده است.

جاسوسان سازمان سیا بنا به گزارش تایمز مدعی هستند که بر اساس آن هواوی از سرمایه های ارتش آزادیبخش خلق چین و کمیسیون امنیت ملی این کشور و دیگر نهادهای دولتی برای رشد وگسترش فعالیت های خود استفاده کرده است.

آمریکا بشدت نگران توسعه فنآوری نسل پنجم این شرکت چینی است که شماری از کشورهای دنیا می خواهند از آن استفاده کنند این کشورها نگرانی های واشنگتن را بی مورد توصیف کرده اند.

جیانگ گفت اتهاماتی که آمریکا به این شرکت وارد می کند، عمدتا نادرست است هیچ سرمایه گذاری دولتی در شرکت هواوی چین بزرگترین سازنده تجهیزات مخابراتی دنیا انجام نشده است.

هواوی چین که پیشرو فنآوری نسل پنجم در دنیا شناخته می شود، در ماه های گذشته به دلیل پیشرفت های فنی در این عرصه از سوی آمریکا بشدت تحت فشار قرار گرفته است./ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید