درمان های خانگی برای پوست مفید هستند اما برخی از آن ها باعث می شوند که به پوست آسیب برسد.<br/>در این مطلب به برخی از این موارد اشاره می کنیم.

اسپری مو

اغلب محصولات مو‌ هنگامی‌که با پوست تماس پیدا کنند، می توانند باعث ایجاد سوزش و جوش شوند اما اسپری مو برای پوست صورت خطرناک است؛ زیرا برخی از مردم از اسپری مو به عنوان یک جایگزین برای تثبیت کننده ی آرایش استفاده می کنند.

نباید از اسپری مو به طور مستقیم بر روی پوست صورت استفاده کرد زیرا علاوه بر این که پوست صورت را خشک می کند باعث می شود که منافذ پوست صورت مسدود و تحریک پذیر شود.

به جای اسپری مو می توان از محصولی استفاده کرد که مخصوص فیکس کردن آرایش صورت باشد.

وازلین

وازلین باعث می شود که رطوبت در پوست های خشک و شکننده حفظ شود و از بُریدگی ها، نیش حشرات و زخم های دیگر در برابر هوا محافظت می کند.

وازلین به عنوان یک درمان کننده در دراز مدت یا یک نرم کننده مناسب نیست و‌ پس از استفاده از آن، پوست نرم می شود اما به محض حفظ رطوبت، آلودگی را به خود جذب می کند که در طول زمان باعث می شود پوست صورت خشک شود و رطوبت اضافی هوا را بگیرد.

آب داغ

دوش آب داغ باعث می شود که فرد احساس خوبی داشته باشد اما باعث می شود که رطوبتی که در لایه بیرونی پوست وجود دارد، ازبین برود.

آب داغ باعث کاهش روغن های طبیعی در لایه اپیدرم می شود و لایه ای که از رطوبت پوست محافظت کرده را تخریب می کند و باعث خشک شدن و تعادل نداشتن پوست می شود.

آب ولرم می تواند مناسب باشد و باید از دوش گرفتن با آب داغ جلوگیری کرد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید