۲۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 12317955

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از دستگیری ۲۰ هزار خرده فروش مواد مخدر در پیرامون ۲۰۰۰ مدرسه خبر داد.

به گزارش سلام نو ، سردار مسعود زاهدیان امروز در یک نشست خبری اظهار کرد: در سال گذشته فراز و نشیب های زیادی داشتیم که نتیجه اقدامات کشف ۶٨۵ تنی مواد مخدر و افزایش سه درصدی دستگیری معتادین متجاهر شد.

وی درباره برخورد با معتادین متجاهر و جمع آوری آنها نیز گفت: حدود ٢۵ هزار معتاد متجاهر در سطح کشور جمع آوری و به مراکز تامین شده از سوی ستاد هدایت شدند که از این تعداد ۱۲ هزار نفر از سطح تهران جمع آوری شدند.

به گفته وی، در پی اقدامات و طرح‌های انجام شده شاهدیم در مناطقی که شرایط بحرانی بود خصوصا محله هرندی تهران، اوضاع تغییرات مثبتی داشته و امنیت نسبی و مناسبی را فراهم شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با اشاره اینکه مرکز سروش برای جمع آوری معتادان متجاهر ۶۵۰ نفر ظرفیت دارد گفت: این مرکز با هدف جمع آوری معتادان متجاهر راه اندازی شده و قرار است که ظرفیت این مرکز است به ۲۰۰۰ نفر برسد البته امروز می‌توانیم همین دو هزار نفر را در آن مرکز نگهداری کنیم، ولی ما می‌خواهیم مرکز ما مجهز تر شود تا با استانداردهای جهانی از معتادان نگهداری کنیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: پلیس دو هزار مدرسه را به عنوان اولویت حضور مشخص کرده است که اغلب این مدارس بیشتر در مناطق پرخطر بود که خرده‌فروشان مواد مخدر می‌توانستند در این مکان فعالیت داشته باشند و در اطراف مدارس فعالیت کنند که حدود ۳ تن مواد مخدر در این دو هزار نقطه تا پایان سال ۹۷ کشف شده است.

زاهدیان با بیان اینکه هر منطقه‌ای در پایتخت شرایط خاص خود را دارد، گفت: به عنوان مثال در محله هرندی یک اوضاع را در حوزه مواد مخدر داریم و در میدان تجریش هم اوضاع دیگری را، برنامه‌ها را نسبت به محله‌ها تنظیم و اولویت بندی می کنیم.‌

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه همکاران ما در پلیس مبارزه با مواد مخدر اقدامات بسیار با ارزشی را در اطراف مدارس به انجام دادند ، گفت: امروز به جرأت می‌گوییم که اکثر مدارس ما به صورت هوشمندانه پاکسازی شده است و خطر تهدید مواد مخدر برای دانش آموزان به شدت کاهش یافته است و بالغ بر ۲۰ هزار نفر پیرامون در این دو هزار نقطه تعیین شده، خرده فروشان دستگیر شده اند.

زاهدیان با اشاره به طرح‌های انجام شده در محله هرندی مولوی و شوش گفت: بعد از حضور سردار مومنی در ستاد مبارزه با مواد مخدر و هماهنگی که بین دستگاهها ایجاد شد و اولویت بندی هایی که با حمایت دادستانی تهران همراه بود، بسیار موثر بود،  به نحوی که ظرف ۷۲ ساعت تمامی آن مناطق را پاکسازی کردیم و تا امروز هم آن مناطق پاک شده باقی مانده اند و از تمامی افراد به ویژه در این زمینه از دستگاه قضائی تشکر می‌کنم./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید