اگر اهل دیدن ماهواره باشید حتما تا به حال صدها بار تبلیغ انواع داروها و وسایل لاغری را دیده‌اید، داروهایی که تاییدیه وزارت بهداشت آمریکا، سازمان غذا و داروی آمریکا یا اروپا و چند جای دیگر را دارند و چند هفته‌ای شما را تبدیل به یک آدم لاغر کم نظیر می‌کنند! آن هم با کمترین فعالیت و تلاش ممکن.

داروی لاغری که شعار می‌دهد تنها متابولیسم بدن شما را افزایش می‌دهد و هنگام خواب فعالیت شما را مانند زمان ورزش بالا می‌برد و ضرر ندارد! داروی لاغری‌ای که فلان بازیگر هالیوود را هم لاغر کرده و شما را هم مثل زیبای خفته زیبا می‌کند.

قرص های لاغری شامل مواد مختلفی است که مجموع آن ها باعث کاهش وزن می شود. در عین حال روش کاهش وزن در قرص های مختلف متفاوت است. به عنوان مثال بعضی از این قرص ها با کاهش اشتها و کم خوردن به کاهش وزن کمک می کنند در حالی که سایر قرص ها، مانع جذب چربی در بدن می شوند. بنابراین قرص های لاغری نمی توانند متابولیسم بدن را بالا برده و از این طریق به لاغر کردن انسان ها بپردازند.

قرص های چربی سوز اغلب دارای کافئین و افدرین هستند و براساس این دو ماده باعث افزایش مصرف کالری می شوند. افدرین باعث انبساط ریه ها شده و ضربان قلب و فشار خون را افزایش می دهد. علاوه بر این افدرین باعث کاهش اشتها و افزایش دفع ادرار می شود. البته اگر شما آسپرین یا یک نوع داروی قلبی یا نوع دیگری از داروی ضدآسم (غیر از افدرین) را مصرف می کنید یا اینکه نسبت به کافئین حساسیت دارید، نباید از قرص های چربی سوز استفاده کنید زیرا باعث نامنظم شدن ضربان قلب، مشکل شدن تنفس و بروز حملات دردناک می شود .

اما این بهترین حالت برای این قرص‌هاست و اگر چنین باشد آسیب این قرص‌ها به بی‌خواب و به هم ریختن موقت متابولیسم خلاصه می‌شود، اما عموما چنین نیست.

برخی از این داروهای لاغری برای اثر بخشی بیشتر به سمت استفاده از مخدرهای صنعتی مثل شیشه می‌روند که مقدار کمش هم لاغر کننده است هم مشتری را به دارو معتاد می‌کند.

لاغری با نسخه خانگی، اما نه به هر قیمتی

واقعیت این است که بپذیرید لاغری چیزی نیست که یک شبه اتفاق بیافتد تا یک شبه هم قابل درمان باشد، پس بپذیرید لاغری کم ضرر زمان بر است. از سوی دیگری بهتر است برای لاغری به داروهای خانگی، رژیم سالم و نظارت پزشک رجوع کنید.

در بین انواع چای، مصرف چای سبز می تواند در کاهش وزن کمک کننده باشد اما نمی توان به عنوان یک داروی کاهنده وزن از آن نام برد بلکه فقط در کنار رژیم غذایی می تواند تا حدی به کاهش وزن کمک کند.

همچنین قرص چای سبز و سرکه سیب نیز در حد بسیار کمی می توانند به لاغری کمک کنند، مصرف این مواد ضرر چندانی ندارد و منع نمی شود، اما اینکه بخواهیم برای کاهش وزن به آنها دل ببندیم، اشتباه است.

در انتها یادآوری این مسئله ضروری است که رژِیم‌های سخت و عجیب مثل آب درمانی یا لیمو درمانی می‌تواند اثرات جبران ناپذیر خاص خود را داشته باشد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید