وزیر خارجه روسیه گفت:  اوضاع کنونی لیبی در نتیجه مداخله غیرقانونی ناتو شکل گرفته است. این مسأله باعث غرق شدن لیبی در آشوب شده و مداخله ناتو باعث شکل‌گیری عامل بی‌ثباتی منطقه و فراهم کردن زمینه برای گسترش تروریسم شده است.

به گزارش سلام نو، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با اشاره به تحولات اخیر لیبی، اظهار داشت که کشورش از تلاش‌های سازمان ملل و نقشه راه پیشنهادی غسان سلامه، فرستاده ویژه این سازمان به لیبی برای عادی سازی اوضاع در این کشور از طریق برگزاری انتخابات آزاد و تغییر قانون اساسی حمایت می‌کند.

وی افزود: اوضاع کنونی لیبی در نتیجه مداخله غیرقانونی ناتو شکل گرفته است. این مسأله باعث غرق شدن لیبی در آشوب شده و مداخله ناتو باعث شکل‌گیری عامل بی‌ثباتی منطقه و فراهم کردن زمینه برای گسترش تروریسم شده است.

لاوروف گفت: مسکو و قاهره اقدامات خود در زمینه حل و فصل بحران لیبی را هماهنگ خواهند کرد و مأموریت ما کمک به گروه‌های لیبی برای کنار گذاشتن اختلافات خود و به دنبال آن دستیابی به یک توافق بر اساس صلح ملی است.

وزیر خارجه روسیه در ادامه اظهارات خود ابراز امیدواری کرد که نشست آینده غدامس، گامی برای حل و فصل بحران لیبی باشد.

کنفرانس آشتی ملی لیبی قرار است که زیر نظر سازمان ملل و با هدف تدوین نقشه راه برگزاری انتخابات، اواسط ماه میلادی جاری در غدامس، واقع در جنوب غرب لیبی برگزار شود.

از سوی دیگر، سرگئی ورشنین، معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز در سخنانی تأکید کرد که مسکو آماده است تا در صورت لزوم وزنه سیاسی خود را برای حمایت از حل و فصل بحران لیبی تحت نظارت سازمان ملل به کار بگیرد و روسیه به چنین درخواست‌هایی با دید کاملا مثبت نگاه می‌کند.

وی افزود: مسکو تمامی احزاب سیاسی در لیبی را به انجام یک گفت‌وگو با در نظر گرفتن منافع تمام ملت لیبی تشویق می‌کند./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید