۱۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱
کد خبر: 11116498

برخی از اوقات و بنا به دلایل مختلف این شرایط فراهم می شود که فرد به تنهایی سفر کند که در این موقعیت بهتر است فرد یک سری موارد را رعایت کند که در مطلب پیش رو به آن اشاره خواهد شد.

گفتنی است بر اساس مطالعات صورت گرفته بیشتر سالمندان بنا به شرایط زندگی خود سفرهای تک نفره را انجام می دهند.

به طور کلی باید در نظر داشت که برنامه ریزی مهم ترین اصل در سفرهای تک نفره است از این رو توصیه می شود که قبل از رفتن به سفر برنامه ریزی دقیقی داشته باشید برای این کار باید اقدامات مربوط به خرید بلیت و رزرو اتاق در هتل یا مسافرخانه را یکی از اعضای خانواده و یا کسی که به او اعتماد دارید انجام دهد هر چند باید خودتان نیز بر روی این کارها نظارت داشته باشید.

از سوی دیگر باید خاطر نشان کرد که اگر قرار است به دیدن فردی بروید، او را در جریان بگذارید که به استقبال تان بیاید و یا از او آدرس دقیق را پرسیده و با وسیله نقلیه ای مطمئن به منزلش بروید.

یکی دیگر از نکات مهم در سفرهای تک نفره این است که باید در طول سفر مراقب مدارک خود باشید برای این کار باید تمام مدارک لازم

مانند گذرنامه، شناسنامه، کارت ملی، دفترچه بیمه و کارت های اعتباری را در جای مطمئن قرار دهید از این رو توصیه می شود که مدارک خود را به جای قرار دادن در چمدان یا کیف دستی، آنها را در کیف کمری قرار داد و یا اینکه زیر لباس خود پنهان کرد تا دور از چشم سارقان باقی بماند.

لازم به ذکر  است که برای داشتن سفر ایمن تر توصیه می شود که  شماره تلفن چند نفر از نزدیکان و یا افراد قابل اعتماد خود را به همراه داشته باشید تا در صورت لزوم بتوانید به سرعت با آنها در ارتباط باشید.

بیمه سفر داشتن یکی دیگر از نکات لازم در سفرهای تک نفره است چرا که در این بیمه نامه ها، علاوه بر هزینه های درمانی، خدمات ویژه ای مانند مشاوره های حقوقی هنگام سفرهای خارجی، کمک برای پیدا کردن بار مسافری مفقود شده و مدارک مسروقه ارائه می شود.

داروهای مورد نیاز را در کیف دستی خود قرار دهید و همچنین قبل از حرکت، مراکز مهم درمانی مقصد را شناسایی کنید تا در صورت لزوم به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید.

سبک سفر کردن یکی دیگر از اصول ابتدایی سفرهای تک نفره است

از این رو توصیه می شود تا حد امکان وسایل لازم و ضرورری را در سفر به همراه داشته باشید.

در پایان باید خاطر نشان کرد که سفر کردن با تور نیز می تواند برای سفرهای تک نفره بسیار مناسب باشد هر چند باید در نظر داشت که قبل از ثبت نام در تور باید از کیفیت و خدمات ارائه شده از  سوی تور اطمینان حاصل کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید