۱۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
کد خبر: 11115959

یکی از مهم ترین دغدغه هایی که مادران جوان با آن روبرو هستند، نحوه غذاخوردن خردسالان شان است؛ به طوری که گاهی اوقات تهیه کردن غذا برای کودکان و خوردن آن ها به یکی از دغدغه های والدین تبدیل شده است.

بسیاری از افراد بر این باور هستند که این نوع غذاخوردن برای کودکان لذت بخش نیست؛ زیرا برخی از مادران برای این که به خردسالان خود غذا دهند دنبال آن ها می دوند و در اغلب موارد، با موفقیت هم روبرو نمی شوند.

نگرانی والدین این کودکان این است که مواد مورد نیاز به بدن آن ها نرسد و در نتیجه با کمبود وزن، سوء تغذیه و عدم رشد مناسب روبرو شوند.

تغییر در شیوه آشپزی کردن

مادران کودکانی که بدغذا هستند باید به جستجوی دستور پخت غذاهای جدیدی که برای کودکان جذاب هستند بپردازند و دستورات غذایی متنوع تر و دلچسب تر را امتحان کنند.

این مادران باید در آشپزی خود از سلیقه کودک استفاده کنند و غذاهایی را که کمتر دوست دارند به شکلی تلفیقی و ترکیبی بپزند تا از طعم آن لذت ببرند.

تزیین کردن بشقاب غذا

همیشه بشقاب غذای رنگارنگ و زیبا برای همه و به خصوص کودکان جذاب است که برای این کار باید با چندنوع سبزیجات رنگی، شکلی جذاب در بشقاب کودک خود ایجاد کنید و باعث تحریک اشتهای او شوید.

تزیین کردن به شکل عروسکی و...می تواند باعث تمایل بیشتر کودک به خوردن غذا شود.

متوقف کردن هله هوله

یکی از دلایل بی اشتهایی در کودکان این است که آن ها تنقلات زیادی می خورند. والدین باید برای تغییر این شیوه از خودشان شروع کنند؛ زیرا معمولا میل به خوردن این نوع خوراکی ها از والدین شروع می شود و آن ها باید یا خوردن تنقلات را کمتر کنند و یا خریدن آن ها را متوقف کنند.

داستان گویی برای غذاها

والدین می توانند برای هریک از غذاها یک داستان شیرین بسازند و برای کودکان خود تعریف کنند که برای این کار باید طراحی خوبی برای داستان ها داشته باشند و به مواد غذایی جان ببخشند؛ زیرا این کار باعث جذاب شدن غذاخوردن و مواد مختلف برای آن ها می شود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید