رئیس جمهور گفت:  خسارت های فراوان به بار آمده ناشی از این حادثه ثابت کرد که لایروبی گرگان رود به عنوان مسیر اصلی انتقال این سیلاب یک ضرورت جدی است .

به گزارش سلام نو، دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جمع مردم سیلزده روستای چن سیلی آق قلا گلستان اظهار داشت: در این حادثه خانه های زیادی در شهر و روستاهای گلستان دچار آسیب و خسارت شد که امیدواریم تا تابستان امسال این منازل بازسازی و مرمت شود.

وی بیان کرد: خسارت های فراوان به بار آمده ناشی از این حادثه ثابت کرد که لایروبی گرگان رود به عنوان مسیر اصلی انتقال این سیلاب یک ضرورت جدی است .

رییس جمهوری ادامه داد: شکافتن جاده برای هدایت آب و کاهش آبگرفتگی اقدام مقطعی بوده که انجام شده اما اقدام اساسی لایروبی از مصب رودخانه به دریا است که باید به طور جدی پیگیری شود.

دکتر روحانی افزود: تخلیه آب انباشته شده در شهر و خانه ها، مرمت منازل، تامین خسارت وارده به مزارع، صنایع و بخش های تجاری، خواسته های مردم آسیب دیده و سیل زده گلستان است که دولت تلاش می کند این حقوق طبیعی مردم را برای آن ها تامین کند.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن مسوول پرداخت خسارت وارده به منازل است و با کمک بیمه برای پرداخت بخش دیگر آسیب ها، آلام مردم را تا حد امکان کاهش خواهد داد.

دکتر روحانی افزود: هم اینک آبگرفتگی در آق قلا و روستاهای اطراف آن کاهش یافته اما هنوز برخی مناطق این استان شاهد انباشت فراوان آب ناشی از وقوع سیل است که امیداریم در کوتاه ترین زمان ممکن شاهد حل این مشکل باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه پس از ورود به استان گلستان عازم روستای چن سبلی در شهرستان آق قلا شد و از این منطقه که در اثر سیل و آبگرفتگی دچار خسارت شده دیدن کرد./ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید