۱۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶
کد خبر: 10226551

برای نگهداری تخم مرغ باید یک سری اصول را رعایت کرد.<br/>گفتنی است در صورت درست نگه داشتن تخم مرغ تا یک ماه تخم مرغ قابل استفاده خواهد بود.

به طور کلی باید در نظر داشت تخم مرغ یکی از مواد غذایی اصلی در آشپزی است چرا که در تهیه کیک،شیرینی و یا درست کردن برخی از غذاها باید از تخم مرغ استفاده کرد.

باید در نظر داشت که اولین اقدام برای نگه داشتن تخم مرغ قرار دادن آن در داخل یخچال است، چرا که بهترین درجه حرارت نگهداری تخم مرغ در یخچال صفر و تا چهار درجه سانتیگراد و رطوبت ۸۵ درصد می باشد.

آنچه مسلم است باید تخم مرغ به دور از نور و گرما نگه داشت چرا که گرمای بیش از حد باعث تسریع کاهش کیفیت تخم مرغ و در نتیجه مخلوط شدن زرده و سفیده خواهد شد.

متاسفانه برخی از افراد تخم مرغ را در محفظه تعبیه شده داخل درب یخچال نگهداری می کنند اما این در حالی است که این کار به شدت اشتباه است چرا که این کار می تواند منجر به خراب شدن تخم مرغ شود.

از سوی دیگر باید یادآور شد که محفظه ای که در درب یخچال قرار دارد به دلیل باز و بسته شدن درب یخچال احتمال ایجاد تغییر دما وجود دارد که این خود می تواند عاملی برای از بین رفتن تخم مرغ شود چرا که با هر بار باز شدن درب یخچال، درب در معرض تغییر حرارت شدید قرار می گیرد و  در نتیجه احتمال فاسد شدن تخم مرغ ها بالا می رود.

لازم به ذکر است که بعد از خرید تخم مرغ‌،نباید بلافاصله آنها را در معرض تغییر دما قرار داد چرا که این کار خود می تواند عاملی برای خراب شدن تخم مرغ باشد.

در پایان باید خاطر نشان کرد که دمای که تخم مرغ ها در آن قرار می گیرند باید  ثابت باشد چرا که این کار می تواند منجر به افزایش عمر مفید تخم مرغ ها شود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید