به گفته وزیر آموزش و پرورش، بوفه ها و فروشگاه های مدارس کشور مکلف به عرضه کالای ایرانی شدند که گام خوبی در این زمینه برداشته شد و تولیدکنندگان کالاهای داخلی مورد حمایت قرار گرفتند، اما همچنان راه نرفته بسیار زیاد است. 

به گزارش سلام نو، محمد بطحایی امروز شنبه در حاشیه جلسه حمایت از کالای ایرانی که در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد به خبرنگاران گفت: اوایل سال آینده، شورای عالی انقلاب فرهنگی جلسه مفصل چندین ساعته را برای بررسی چندین مورد برگزار می شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: تشکیل مستمر جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی ضرورت است، به ویژه اینکه در شرایط فرهنگی قرار داریم که یکی از زوایای دشمنی دشمنان ما به زوایای فرهنگی اختصاص دارد.

وی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان مرجعیت سیاست گذار با برگزاری جلسات منظم به رصد این فضای فرهنگی می پردازد و مواردی که برای مدیریت این فضا ضرورت دارد، بررسی و تصویب می شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از دلایل به تاخیر افتادن جلسه های این شورا را تنظیم نشدن زمان اعضا دانست و افزود: خیلی امیدوار بودم، جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در هفته پایانی سال برگزار شود.

**مصوبات جلسه حمایت از کالای ایرانی

وزیر آموزش و پرورش در مورد موضوع این جلسه، اظهار کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه حمایت از تولید کالاهای ایرانی، شورای عالی انقلاب فرهنگی برخی اصول و تقسیم کار را در اردیبهشت ماه امسال انجام داد. در این جلسه وزارت آموزش و پرورش به عنوان یکی از دستگاه های مخاطب این مصوبه گزارشی ارائه کرد.

بطحایی در مورد اقداماتی که برای حمایت از کالای ایرانی در این وزارتخانه انجام شده به خبرنگاران، گفت: این اقدامات ناظر بر دو بخش فرهنگ سازی و ترویج و تبلیغ استفاده از کالای ایرانی است که دانش آموزان مخاطب این بخش از فعالیت های آموزش و پرورش هستند.

به گفته بطحایی، با همکاری وزارتخانه یاد شده در سال 97، نمایشگاه های بسیاری در بیش از 700 شهر و منطقه برگزار شد. برگزاری همایش ها و مسابقه هایی برای حمایت از کالای ایرانی از دیگر برنامه های وزارت آموزش و پرورش در حمایت از کالای ایرانی محسوب می شود.

وی ادامه داد: دانش آموزان به بازدید کارخانه های تولید کالای ایرانی رفتند تا با فراز و نشیب تولید کالاهای ایرانی آشنا شوند. همچنین ضرورت استفاده از کالای ایرانی به آنها معرفی شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه خرید کالاهای ایرانی مبتنی بر نوشت افزار و اسباب بازی دیگر اقدام این وزارتخانه بود، اظهار کرد: در این زمینه، نمایشگاه های مفصلی برگزار شد و تولید کنندگان کالای خود را به مخاطبان خود عرضه کردند. بار تربیتی کالاهای خارجی صرف نظر از ضربه ای که به اقتصاد کشور می زند، برای وزارتخانه آموزش و پرورش اهمیت دارد.

وی تاکید کرد: نمادهای به کار گرفته شده در لوازم التحریر و اسباب بازی ها حتی ترکیب رنگهای این لوزام در برخی مواقع روحیه پرخاشگر، منازعه برانگیز و دارای ضدیت را در دانش آموزان تشویق می کند که مغایر با اصول تعلیم و تربیت است.

به گفته این مسئول، بوفه ها و فروشگاه های مدارس کشور مکلف به عرضه کالای ایرانی شدند که گام خوبی در این زمینه برداشته شد و تولیدکنندگان کالاهای داخلی مورد حمایت قرار گرفتند، اما همچنان راه نرفته بسیار زیاد است.

وزیر آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: بی تفاوت بودن نسبت به این موضوع بزرگترین آسیب برای ما در این مسیر است. هر چند در برخی مواقع کیفیت کالای ایرانی نسبت به کالای خارجی، پایین تر است، اما این کالاها توسط کارگران، همسایه ها حتی بستگان ما تولید می شود که فارغ از آثار اقتصادی، آثار تربیتی و فرهنگی بر شخصیت و رفتار دانش آموزان بر جای می گذارد و به همین علت از همه خانواده ها می خواهم از کالای ایرانی حمایت کنند./ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید