۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
کد خبر: 9866472

تبخال یکی از عارضه های است که بسیاری از افراد در طول زندگی خود بارها به آن مبتلا می شوند.

گفتنی است درمان تبخال نیاز به زمان دارد که این مهم می تواند برای فرد مبتلا بسیار سخت باشد.

به طور کلی باید در نظر داشت که تبخال یک عارضه خطرناک نیست اما در مقابل آزاردهنده و ناخوشایند می باشد به گونه ای که در برخی از اوقات فرد برای حضور در جمع مجبور به استفاده از ماسک می باشد چرا که ظاهر تبخال خوشایند نیست.

بنا به اظهار نظر بسیاری از متخصصان طب سنتی می توان در عرض یک دقیقه اقدام به درمان تبخال نمود هر چند در این مجال باید متذکر شد که به هنگام احساس ایجاد تبخال باید به سرعت اقدامات لازم انجام شود در غیر این صورت افزایش مدت زمان درمان نیز وجود دارد.

به طور حتم می توان با استفاده از جوش شیرین به سرعت اقدام درمان تبخال نمود برای این کار باید مقداری از جوش شیرین را با چند قطره آب مخلوط کرد و بعد یک گاز پانسمان را در آن خیس کرده و آن را به تبخال زد.

لازم به ذکر است که استفاده از این روش می تواند در تسریع روند درمان تبخال بسیار موثر باشد، همچنین جوش شیرین می تواند احساس خارش ناشی از تبخال را نیز بطرف کند.

استفاده از چای کیسه ای سیاه نیز می تواند یکی دیگر از روش های خانگی درمان تبخال باشد برای این کار باید چای کیسه ای را به مدت چند دقیقه در آب ولرم قرار داد و بعد آن را بر روی تبخال گذاشت.

بدیهی است می توان از چای سیاه غلیظ نیز برای درمان تبخال استفاده کرد.

جالب است بدانیم این روش می تواند باعث بهبود آثار تبخال باشد.

در پایان باید یادآور شد که می توان از نمک نیز برای درمان تبخال استفاده کرد برای این کار می توان به محض بروز علایم ابتدایی تبخال مقداری نمک را بر روی آن ریخت تا از گسترش تبخال جلوگیری شود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید