ترور حجاریان در آن زمان حسابی سر و صدا کرد به خصوص این که ضارب یک جوان بسیجی بود. سعید عسگر، عامل ترور حجاریان که 20 سال داشت به 15 سال حبس محکوم شد.

سلام نو - سرویس سیاسی: 22 اسفند 1378 ساعت روی 8:30 ایستاد سعید حجاریان عضو شورای شهر وقت تهران در حالی که جلوی ساختمان شورای شهر بود با تیر اسلحه یک جوان بسیجی مورد هدف قرار گرفت و غرق در خون روی زمین افتاد تا یک از جدی‌ترین تئوریستین‌های اصلاحات در آستانه مرگی زود رس قرار بگیرد.

حجاریان اما خود را نه تئوریستین اصلاحات می‌داند نه جانباز اصلاحات و با تاکید موکدی می‌گوید:

"به‌طورکلی استفاده از این قبیل عناوین را مناسب نمی‌دانم. چنان‌که پیش‌تر در گفت‌و‌گویی اعلام کردم، خود را «تئوریسین اصلاحات» هم نمی‌دانم. به طریق اولی موافق عنوان «جانباز اصلاحات» هم نیستم. هرچند به گمان بعضی، خودزنی کرده‌ام و می‌دانیم پس از خودزنی از اساس موضوع جانبازی منتفی است!"

ترور حجاریان در آن زمان حسابی سر و صدا کرد به خصوص این که ضارب یک جوان بسیجی بود. سعید عسگر، عامل ترور حجاریان که 20 سال داشت به 15 سال حبس محکوم شد با این حال این ترور برای او سابقه کیفری هم محسوب نشد که اعتراض وکیل حجاریان را نیز هم به همراه داشت و ضارب در نهایت آن چنان هم در زندان نماند.

سعید عسگر 14 سال پس از این اتفاق در یکی از معدود مصاحبه‌های خود گفت که از کاری که کرده پشیمان نشده است.

سعید حجاریان امروز بعد از گذشت نزدیک به 20 سال از این حادثه درباره استفاده از مزایای جانبازی به شرق می‌گوید:

"مشخص نیست من در این میانه چه‌کاره‌ام؟ نه در جنگ جانباز شده‌ام، نه دشمن به من حمله کرده است."

او در ادامه می‌گوید:

"ترور من به تعبیر یک شخصیت عالی‌رتبه نظام محصول غبارآلودگی فضای کشور و خودزنی دوستان بوده است! به هر ترتیب من لایق آن نیستم تا در عداد جانبازان جنگ شمرده بشوم کما اینکه اگر مرده بودم مطابق آرای فقهی صدرالاشاره شهید محسوب نمی‌شدم. بعد از بیرون‌آمدن از کما، هیئت تعیین درصد جانبازی به سراغم آمد و آن تیم، من را جانباز اعلام کرد و، چون مشکلات تعادل، گفتار، فلج دست چپ و آسیب نخاع و مخچه عوارض بسیاری به‌جای گذاشته بود، درصد جانبازی ۷۰ درصد تعیین شد."

"یکی از ارگان‌ها به این حکم اعتراض کرد و گفت، چرا فلان فرد معلوم‌الحال را جانباز اعلام کرده‌اید؟! ادعای هیئت رسیدگی این بود، حجاریان به عنوان نایب‌رئیس شورای شهر در مقابل محل خدمت خود و در حال رسیدگی به امور ارباب‌رجوع ترور شده و می‌توان او را جانباز حین خدمت قلمداد کرد؛ اما مخالفان نمی‌پذیرفتند. البته من از مزایای جانبازی هیچ استفاده‌ای نکرده‌ام جز یک عدد طرح ترافیک سالانه به‌منظور تردد به مراکز درمانی."

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید