۱۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱
کد خبر: 9676741

متاسفانه بعد از گذشت مدت زمان کوتاه به سرعت ریشه موهای سفید نمایان می شود که این می تواند برای فرد بسیار آزار دهنده باشد به خصوص در شرایطی که قرار است به صورت فوری در مهمانی و یا دورهمی حاضر شود.

گفتنی است امروزه به راحتی می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون رنگ کردن ریشه های سفید مو را به راحتی پوشاند به گونه ای که دیگر هیچ اثری از سفیدی بر روی مو باقی نماند.

به طور کلی باید در نظر داشت که ریشه سفید مو در افرادی که موهای خود را به رنگ های طبیعی و یا تیره رنگ می کنندبیشتر و سریع تر از افرادی که موهای روشنی دارند مشخص می شود از این رو شاید به توان گفت که روشن رنگ کردن مو می تواند  تا حد زیادی مانع از نمایان شدن سفیدی ریشه موها شود.

بدیهی است برخی از افراد برای پوشاندن ریشه سفید موهای خود اقدام به رنگ کردن آن می کند که این کار می تواند با دو عیب عمده دو رنگ شدن مو و همچنین زمان بر بودن همراه باشد.

از سوی دیگر باید خاطر نشان کرد که رنگ کردن مداوم مو می تواند موجب زبری، خشکی و یا حتی از بین رفتن مو شود بنابراین بهتر است مو را در فواصل بلند مدت رنگ کرد.

شایان ذکر است یکی دیگر از روش های پوشاندن ریشه سفید موها تغییر مدل موی سر می باشد چرا که با این روش دیگر موهای سفید نمایان نخواهد شد برای این کار کافی مدل موهای خود را به نحوی تغییر دهید تا دیگر سفیدی ریشه مو در معرض دید نباشد.

پر واضح است تغییر سبک مدل مو می تواند نگاه دیگران را به مدل جلب کند به گونه ای که دیگر کمتر کسی به ریشه مو دقت داشته باشد.

لازم به ذکر است که دو مدل موی مناسب برای افرادی که دارای موی سفید هستند شامل مدل موی دم اسبی و یا بستن مو بالای سر می باشد چرا که این دو مدل به شدت نگاه دیگران را به مدل مو جلب خواهد کرد به گونه ای که دیگر نگاه کسی به ریشه های سفید مو جلب نخواهد شد.

استفاده از شوینده های گیاهی نیز می تواند راهکار دیگری برای محو کردن ریشه های سفید مو باشد هر چند استفاده از این روش بسیار زمان بر و طولانی خواهد بود به گونه ای که بسیاری از افراد به دلیل طولانی بودن این روش در اواسط دوره مصرف از ادامه این روند صرف نظر می کنند.

باید در نظر داشت افرادی که موهای تیره دارند می توانند با استفاده از شوینده های گیاهی مانند مریم گلی، ریشه های خاکستری موهای خود را بپوشانند برای این کار کافی است نصف فنجان مریم گلی در 3 فنجان آب جوشاند و بعد از سرد شدن مانند شامپو آن را استفاده کرد البته در این مجال باید یادآور شد که برای تیره کردن موهای خاکستری می توان از چای سیاه نیز استفاده کرد.

آنچه مسلم است استفاده از این روش نه تنها هیچ عوارضی به دنبال ندارد بلکه می تواند باعث نرمی و خوش حالتی مو نیز شود.

یکی دیگر از روش های محو کردن موهای سفید استفاده از حنا است چرا که حنا خود یک رنگ کننده طبیعی می باشد.

حنا برای کسانی که زمان کافی برای پوشاندن ریشه های خاکستری موهای سر خود را ندارند گزینه بسیار مناسبی است.

لازم به ذکر است ماندگاری رنگ حنا بر سر به مراتب بیشتر از رنگ های شیمیایی خواهد بود.

به طور حتم می توان با استفاده از سایه چشم نیز به راحتی ریشه های سفید مو را پوشاند البته این روش موقتی است و بیشتر برای مواقع ضروری پیشنهاد می شود.

جالب است بدانیم برای ثابت ماندن سایه بر روی موها می تواند از اسپری مو نیز استفاده کرد تا در صورت تماس دست با مو از اثر سایه از بین نرود.

استفاده از پودرهای موقت نیز می تواند در زمره دیگر روش های سریع پوشاندن سفیدی ریشه های مو قرار بگیرد.

باید متذکر شد پودرهای موقت در بیشتر موارد ضد عرق و آب هستند به گونه ای که تنها بر اثر شست و شو اثر آن از بین خواهد رفت.

امروزه پودرهای موقت از رنگ بندی متنوعی برخوردار است از این رو می توان رنگ متناسب با موهای حود را انتخاب کنید.

باید متذکر شد که پس از استفاده از پودر موقت باید چند ثانیه صبر کرد تا خشک شود و بعد شال و یا روسری خود را سر کنید.

پر واضح است استفاده از رنگ پاش ها نیز می تواند از دیگر روش های پوشاندن سفیدی مو باشد، برای استفاده از این روش می توان از رنگ پاش های برقی استفاده کرد، چرا که این رنگ پاش ها به درستی و به صورت کامل سفیدی موها را می پوشاند.

اسپری رنگ نیز یکی دیگر از روش های پوشاندن سفیدی مو می باشد ماندگاری اسپری مو نیز بالا است. برای استفاده از اسپری مو باید آن را با فاصله بیش از 15 سانتی متر از مو گرفت و بعد آن را بر روی ریشه ها اسپری کرد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید