سبزیجات و میوه ها برای سلامتی بسیار مفید هستند اما نکته ای که در خصوص مصرف آن ها وجود دارد این است که اگر به خوبی شسته نشوند و آلوده باشند خطر ابتلا به مسمومیت را افزایش می دهند.<br/>بسیار توصیه می شود که میوه ها و سبزیجات را قبل از این که مصرف کنید به خوبی شستشو دهید.<br/>در این مطلب، قصد داریم بهترین روش برای شستشوی سبزیجات را آموزش دهیم...پس با ما همراه باشید...

پاک کردن سبزیجات

در مرحله ی اول باید سبزی ها را به خوبی پاک کنید و برگ های زرد، چوب ها و گل و لای را از سبزی ها جدا کرده و درون یک ظرف مناسب بریزید.

سپس به صورت کلی بر روی سبزی ها آب بگیرید تا شستشوی اولیه انجام شود.

انگل زدایی سبزیجات

در مرحله ی انگل زدایی سبزیجات باید در یک ظرف مناسب به اندازه کافی آب بریزید و در ازای هر لیتر آب در ظرف باید دو تا چهار قطره مایع ظرفشویی مناسب به آن اضافه کنید. این کار باعث می شود که انگل ها برطرف شوند و بر روی سطح آب قرار بگیرند.

به آرامی آب روی سبزیجات را خالی کنید و سبزیجات را از درون ظرفی که آب ریخته بودید خارج کنید.

میکروب زدایی سبزیجات

در این مرحله که میکروب زدایی سبزیجات است باید یک ظرف مناسب را پر از آب کنید و سبزیجات را درون آن بریزید و مقداری محلول ضدعفونی کننده که دارای پرکلرین می باشد را درون آبی بریزید که سبزی ها درون آن است.

هنگام اضافه کردن محلول ضد عفونی کننده باید به برچسب دستور محلول توجه کنید و براساس آن مقدار محلول ضدعفونی کننده را در آب بریزید.

آبکشی کردن سبزیجات

آبکشی کردن سبزیجات مرحله ی پایانی شستشوی سبزیجات است که برای ازبین رفتن کامل مواد شیمیایی موجود در سبزیجات باید آن ها را درون ظرف پُر از آب ریخته و به خوبی آبکشی کنید تا کاملا پاکیزه شوند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید