یک حقوقدان با بیان اینکه تعداد جذب قضات پایین است، گفت: آقای رئیسی می‌تواند اقدامات اثرگذاری را در دستگاه قضائی به انجام برساند.

به گزارش سلام نو، علیرضا درویش با تاکید بر لزوم نظارت جدی بر عملکرد شوراهای حل اختلاف، گفت: حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی سابقه کار قضائی را در کارنامه خود دارد و می‌تواند اقدامات اثرگذاری را در قوه قضائیه به انجام برساند.

این حقوقدان پیرامون بحث آسیب شناسی دستگاه قضا اظهار کرد: بازنگری در هزینه‌های دادرسی از مواردی است که باید مورد توجه مدیریت جدید دستگاه قضا قرار گیرد، متأسفانه در این مدت شاهد افزایش هزینه‌های دادرسی بودیم که این امر مشکلاتی را برای مردم فراهم می‌آورد.

وی بر لزوم نظارت بر عملکرد شوراهای حل اختلاف تاکید کرد و گفت: متأسفانه در برخی شهرستان‌ها این نظارت‌ها وجود ندارد، به طوری که تشکیلات شوراهای حل اختلاف به صورت ایالتی اداره می‌شود و بعضاً از سواد و اطلاعات حقوقی برخوردار نیستند و شاهد صدور آرا متفاوتی هستیم.

درویش به فراهم کردن زیرساخت‌های الکترونیکی در دستگاه قضا اشاره کرد و ادامه داد: ارائه دادخواست به دفاتر خدمات الکترونیک قضائی واگذار شده است این در حالی است که بستر سخت‌افزاری آن همچنان با مشکلاتی رو به رو است و باید در این زمینه تدابیر جدی اتخاذ شود.

این حقوقدان افزود: متأسفانه تعداد جذب قضات پایین است و از طرفی میزان جرایم نیز در کشور کاهش پیدا نکرده است لذا انتظار می‌رود در دوره جدید پیرامون این مسائل اقدامات اساسی صورت گیرد.

درویش در ارتباط با انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی به عنوان ریاست قوه قضائیه گفت: این انتخاب نکته مثبتی است، وی سابقه کار قضائی را در کارنامه خود دارد و با نقاط قوت و ضعف قوه قضائیه آشنا است و از طرفی آقای رئیسی مجتهد هستند و می‌تواند اقدامات اثرگذاری را در دستگاه قضائی به انجام برساند.

این حقوقدان در پایان خاطرنشان کرد: آن الله با ریاست آقای رئیسی هر چه سریع‌تر شاهد اتفاقات مثبت در دستگاه قضائی باشیم و در مورد نقص‌های موجود واکاوی و آسیب شناسی جدی صورت گیرد./مهر

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید