معاون توسعه و منابع وزارت ورزش و جوانان گفت: تمام فدراسیون‌ها ۹۰ درصد بودجه‌شان را دریافت کرده‌اند.

به گزارش سلام نو، ژاله فرامرزیان در خصوص بودجه سال آتی وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: بودجه وزارت‌خانه در سال ۹۸، در ردیف اصلی ۲ درصد افزایش و در سایر ردیف‌ها ۸ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: اگر این بودجه قابلیت تحقق داشته باشد و نقدینگی آن حاصل شود، با مشکل زیادی روبرو نخواهیم شد، اما اگر منابع کشور کفاف این بودجه را ندهد به مشکل می‌خوریم. دو سال تا المپیک ۲۰۲۰ توکیو وقت داریم و در این بازه، برای کسب سهمیه المپیک رویدادهای مختلفی را در پیش خواهیم داشت.

معاون توسعه و منابع وزارت ورزش و جوانان در خصوص پاداش قهرمانان رشته‌های مختلف ورزشی خاطرنشان کرد: اصولاً پس از به اتمام رسیدن تمام قهرمانی‌ها در یک سال کامل، پاداش قهرمانان سال بعد محاسبه می‌شود و در برآورد بودجه می‌آید. سال ۹۵ و ۹۶ را با قهرمانان تسویه کردیم. پاداش قهرمانان سال ۹۷ باقی مانده است. انشاالله سعی خواهیم کرد پاداش قهرمانان را از بودجه سال جاری و بودجه سال آتی که پیش‌بینی شده، پرداخت کنیم، اما قطعاً شرایط کشور باید به نحوی باشد که بتوانیم این منابع را جمع‌آوری کنیم.

فرامرزیان در خصوص این که وزارت ورزش و جوانان چطور پاداش تیم ملی فوتبال را پیش‌بینی کرده، اما برای ورزشکاران حاضر در جارکارتا چنین پیش‌بینی صورت نگرفته، گفت: پاداشی که برای فوتبال پیش‌بینی شده بود، بخشی از قول‌هایی بوده که در پروسه برگزاری مسابقات داده شده بود، وگرنه فوتبال هم پاداش‌هایش مانده است. تمام پاداش‌های وعده داده شده از سوی مقامات استانی به طور کامل پرداخت شده است، اما پاداش قهرمانان به هیچ ورزشکاری پرداخت نشده است. در خصوص قول‌هایی که درباره بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی داده‌ایم، نقدینگی کشور هم باید پاسخگو باشد که بتوانیم این حجم سنگین از پاداش‌ها را پرداخت کنیم.

وی در خصوص این که وزارت خانه با وجود افزایش نرخ قیمت سکه، پاداش ورزشکاران را به قیمت نرخ قدیم محاسبه کرده است، تاکید کرد: اصلاً این گونه نبوده است. در فروردین ماه که این برنامه ریزی صورت گرفت، نرخ قیمت سکه بین ۱ میلیون و ۸۵۰ الی ۹۰۰ هزار تومان بود. همان روزی که این برنامه ریزی انجام شد، حواله‌ها را در اختیار فدراسیون‌ها قرار دادیم و مبالغ را به حساب‌هایشان واریز کردیم. برخی از روسای فدراسیون‌ها به هر دلیل شاید در پرداخت مبالغ به ورزشکاران کوتاهی کرده باشند. این را هم باید بگویم که پاداش ورزشکاران سال جاری به نرخ روز سکه پرداخت خواهد شد.

معاون توسعه و منابع وزارت ورزش و جوانان یادآور شد: البته در آن موقع سکه در اوج افزایش قیمتش قرار داشت. اعتبارات وزارت خانه بر اساس ریالی در نظر گرفته می‌شود، نه بر اساس قیمت سکه. در زمانی که سکه‌ها را تحویل دادیم، شاید تفاوت قیمت سکه ۵۰ هزار تومن بود. ۵۱ میلیارد تومان تأمین کردیم و پاداش قهرمانان سال ۹۵ و ۹۶ را پرداخت کردیم. از سال ۹۰ حتی پاداش قهرمانان باقی مانده بود، که در دولت تدبیر و امید سعی شده تمام پاداش‌ها پرداخت شود.

فرامرزیان در خصوص بودجه سال جاری وزارت ورزش و جوانان در سال جاری عنوان کرد: تا کنون ۱۶۱ میلیارد تومان به فدراسیون‌ها پول پرداخت شده. در حالی که وزارت ورزش و جوانان تا کنون ۶۹ درصد بودجه‌اش را توانسته دریافت کند، اما تمام فدراسیون‌ها ۹۰ درصد بودجه‌شان را دریافت کرده‌اند.

وی در خصوص افزایش بودجه وزارت خانه برای بخش بانوان تاکید کرد: در سال جاری، علاوه بر سهم ۵۰ درصدی، ۱۰ درصد دیگر برای بانوان اختصاص دادیم و هر فدراسیونی که این مقدار را اختصاص ندهد، از سهم منابعش کم خواهیم کرد./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید