رییس فراکسیون زنان مجلس گفت: رویکرد ایران نگاهی ویژه به زنان و حفظ کرامت انسانی آنهاست.

به گزارش سلام نو، «کیت گیلمور» امروز- چهارشنبه- در دیدار فریده اولادقباد رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی و دیگر اعضای این فراکسیون با بیان این که مسائل حقوق بشری نباید سیاسی شود، افزود: حقوق بین الملل حافظ تنوع فرهنگی است و از آزادی دین و مذهب به طور کامل حمایت می کند.

وی با ابراز خرسندی از سفر به ایران اظهار داشت: باعث افتخار است که می بینیم در ایران زنان با فعالیت در عرصه های مختلف نقش پیشرو و رهبر را ایفا می کنند.

گیلمور همچنین در این دیدار بر محکومیت اسلام هراسی، تبعیض مبتنی بر نژادپرستی و اقدامات یک جانبه گرایانه تأکید کرد.

رییس فراکسیون زنان مجلس نیز در این دیدار ضمن تأکید بر اهمیت موضوعات حقوق بشری در جهان گفت: رویکرد جمهوری اسلامی ایران نگاهی ویژه به زنان و حفظ کرامت انسانی آنها است.

اولادقباد به تبلیغات مغرضانه رسانه های بیگانه در مورد وضعیت زنان و اقلیت های دینی در ایران افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی زنان در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، علمی و اجتماعی حضور موثر داشته اند و مجلس شورای اسلامی قوانین بسیاری را در خصوص حمایت از حقوق زنان به تصویب رسانده است.

وی بر لزوم توجه به تفاوت های فرهنگی در جوامع مختلف تأکید کرد.

رییس فراکسیون زنان مجلس دهم در بخش دیگری از سخنان خود به بحران یمن و میانمار اشاره و تصریح کرد: زنان و کودکان قربانیان جنگ افروزی در یمن و میانمار هستند.

اولادقباد خاطرنشان کرد: ناقضان حقوق بشر در دنیا باید به جامعه جهانی پاسخگو باشند.

معصومه آقاپور علیشاهی نایب رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این دیدار با اشاره به حضور موثر زنان در عرصه های مختلف گفت: جایگاه زنان ایرانی در دنیا سیاه نمایی شده است.

وی با یادآوری نقض توافق نامه بین المللی برجام توسط آمریکا افزود: تحریم آسیب های جدی برای زنان و کودکان به دنبال دارد.

پروانه مافی عضو فراکسیون زنان مجلس نیز در این دیدار به وجود قوانین مترقیانه در حوزه زنان و کودکان در ایران اشاره و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در موضوعات حقوق بشر به شدت مظلوم واقع شده است.

سیده حمیده زرآبادی رییس کمیته صنایع فراکسیون زنان مجلس نیز در این دیدار با یادآوری وجود قوانین حمایتی از زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست در ایران ابراز امیدواری کرد: واقعیات جمهوری اسلامی ایران به درستی به جهانیان منتقل شود.

سیده فاطمه حسینی رییس کمیته کارآفرینی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به رویکرد جمهوری اسلامی ایران در مشارکت زنان درعرصه های مختلف گفت: ارتقای مشارکت سیاسی زنان بستری برای ارتقاء مشارکت اقتصادی و اجتماعی آنهاست.

وی با تاکید بر پایبندی جمهوری اسلامی ایران به تعهدات برجام بر مقابله با یک جانبه گرایی آمریکا تأکید کرد./ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید