فریال مستوفی، اولین معدن‌دار ایرانی و کارآفرین نمونه کشوری معتقد است پیام انتخابات اتاق بازرگانی مطالبه تغییر است. او اظهار کرده است: متاسفانه در سال های گذشته در حد تشریفاتی و برای خالی نبودن عریضه سراغ اتاق بازرگانی آمده اند.

سلام نو – سرویس اقتصادی: روز گذشته در حالی انتخابات اتاق بازرگانی برگزار شد که 3417 تن از فعالان اقتصادی رای خود را به صندوق انتخابات اتاق بازرگانی تهران انداختند تا نمایندگانشان را در بخش خصوصی بشناسند.

به گزارش سلام نو، « ائتلاف برای فردا» که اکثریت دوره هشتم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران را در دست داشت در انتخابات اخیر اتاق بازرگانی تهران با غیبت چهره معروفی همچون پدرام سلطانی توانست تمامی افراد لیستش را به اتاق ببرد تا پس از سالها چهره هایی همچون آل اسحاق، خاموشی و عسگراولادی از اتاق خارج شوند.

از میان سه ائتلاف اصلی «ائتلاف برای فردا»، «پیشگامان تحول» و «تشکل ها و کارآفرینان اقتصاد ملی»، ائتلاف برای فردا به پیروزی مطلق رسید و سایر ائتلاف ها نتوانستند حتی یک کرسی در اتاق نهم را از آن خود کنند. پدرام سلطانی در توییتی این پیروزی را نتیجه ٤ سال خدمت راستین به بخش خصوصی پایتخت دانسته است.

نکته قابل توجه در رابطه با ائتلاف برای فردا این است که در لیست برگزیده اتاق تهران حضور جوانان چشمگیر است. بسیم لاله با اشاره به همین مساله در توییتی نوشته است: عسگر اولادی،آل اسحاق،خاموشی بیش از هزار رای از جوان 35 ساله لیست پدرام سلطانی عقب ماندند این یعنی تعریف جدیدی از شبکه سازی و کار سیستمی که باید در دانشگا‌ها تدریس شود اقتصاد کشور را بدهید دست اینها دیگر مدیر باید چگونه باشد تا شما آن را باور کنید.

فریال مستوفی، اولین معدن‌دار ایرانی و کارآفرین نمونه کشوری از اعضای برگزیده اتاق بازرگانی تهران با اشاره به پیروزی قاطعانه لیست ائتلاف برای فردا به سلام نو گفت: نکته ای که درباره این انتخابات حائز اهمیت است نیاز مردم به تغییر بود. یک تیم منسجم و هم فکر در کنار ما بودند که با نظرات خوب و همگرایی که وجود داشت ما را یاری می کردند.

این فعال اقتصادی با اشاره به پیروزی قاطعانه ائتلاف برای فردا اظهار کرد: در دوره گذشته اتاق تهران ما 36 نفر از 40 نفر را در اتاق داشتیم. با توجه به دستاوردهای دوره قبل توانستیم در این دوره با رای بالایی همه 40 نفر از اعضای لیست را به پیروزی برسانیم.

او با تاکید بر اینکه دولت باید اقتصاد را به بخش خصوصی واگذار کند، گفت: مساله مطالبه گری و دادن مشاوره درست به دولت از مهم‌ترین اولویت‌های ماست.

مستوفی افزود: ساختن زیربناها برای تمام امور و همچنین برنامه مشخص دادن و سپس برای همین امور مطالبه کردن اتفاقی است که باید در این دوره از اتاق بازرگانی تهران محقق شود.

عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره کارکرد اتاق یادآور شد: اتاق بازرگانی مشاور سه قوه است اما متاسفانه در سال های گذشته در حد تشریفاتی و برای خالی نبودن عریضه سراغ اتاق بازرگانی آمده اند. تا به حال به پاسخ هایی که اتاق بازرگانی به پرسش های موجود داده عمل نشده است.

او در پایان خاطرنشان کرد: انتخابات این دوره دولت نشان داد که بخش خصوصی به دنبال تغییرات اساسی است تا از حالت سنتی بیرون بیاید. این انتخابات به دولت پیام داد که بخش خصوصی منسجم و مطالبه گر است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید