رییس اتاق بازرگانی تهران در رابطه با تعطیلات آخر هفته گفت: دولت بیشتر تمایل به تعطیلی پنجشنبه و جمعه دارد.

تعطیلی جمعه و شنبه تصویب شد؟

به گزارش سلام نو به نقل از جهان صنعت نیوز، محمود نجفی‌عرب، رییس اتاق بازرگانی تهران در نشست امروز اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران با اشاره به دیدار اخیر فعلان بخش خصوصی با مقام معظم رهبری، گفت: ایشان بر رفع مشکل ناترازی انرژی اعم از آب، برق و گاز ، ایجاد زمینه های مشارکت مردم در تمام حوزه های اقتصاد با هدف کاهش فقر و افزایش اشتغال، توجه به بهبود فضای کسب و کار و برطرف کردن موانع آن تاکید داشتند.

نجفی‌عرب افزود: در سنوات گذشته در تدوین لایحه بودجه، اتاق مشارکت داشت، ولی چند سالی است که سازمان مدیریت و برنامه ریزی اصلا نظرخواهی برای تدوین بودجه نمی کند و مستقیم به مجلس ارسال می شود که با چالش های آن روبرو هستیم.

وی ادامه داد: واگذاری مدیریت شرکت ها به بخش خصوصی و مردم و با نظارت دولت از دیگر تاکیدات مقام معظم رهبری بود که همواره مدنظر ما است. پیشنهاد کردیم که حداقل شرکت های شبه دولتی و دولتی را از لحاظ مدیریت حداقل واگذار کنید.

رییس اتاق تهران تصریح کرد: همچنین مقام معظم رهبری بر کاهش حجم دیوان سالاری های زاید، هماهنگی سران قوا برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی و تعارضات موجود میان دستگاه ها، تخصیص عادلانه منابع بانکی در میان تمام شرکت های بخش خصوصی و تلاش برای جلوگیری از رشد نقدینگی تاکید داشتند. به گفته نجفی‌عرب، فعالان اقتصادی در سال جاری درگیر کمبود نقدینگی بوده اند.

نجفی‌عرب اظهار کرد: طبق بند ۳ تبصره ۶ لایجه بودجه ۱۴۰۳ براساس اعلان سازمان امور مالیاتی بانک مرکزی مکلف می شود که حساب مودیان مالیاتی را مسدود کند و به میزانی که سازمان امور مالیاتی مطالبه دارد برداشت و به حساب سازمان واریز کند. این موضوع اشکالات هم شرعی، عرفی و قانونی فراوان دارد. این قانون به افراد حقیقی و حقوقی بسیار آسیب می زند، خوشبختانه دیروز مطلع شدم که شورای نگهبان این بند را رد کرده است که مجلس چهارشنبه و پنجشنبه برای اصلاح برخی موارد از جمله این مورد جلسه فوق العاده دارد.

وی در رابطه با تعطیلات آخر هفته گفت: نظر فعالان اقتصادی تعطیلی جمعه و شنبه است و مجلس هم ترجیح می دهد درباره این کدام روزها تعطیل باشد، تصمیم بگیرد، اما دولت به دنبال این است که انتخاب این که کدام روزها تعطیل باشد در اختیار خودش باشد و بیشتر بر تعطیلی پنجشنبه و جمعه تمایل دارد. خواهش می کنیم که این خواست چندساله بخش خصوصی را جامه عمل بپوشانند.

رییس اتاق تهران در پایان گفت: روز سه شنبه یکم اسفند ماه اجلاس امین الضرب برگزار خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید