چند وقتی است که صدا و سیما و برای انتخاب برترین برنامه‌هایش نظرسنجی جام جم را طراحی کرده و تلاش می‌کند تا برترین مجری، برنامه سازی و ... را در این نظر سنجی مشخص کند ولی حالا مشخص شده که تقلب در این نظر سنجی بیدا می‌کند

سلام نو - سرویس اجتماعی: چند وقتی است که صدا و سیما و برای انتخاب برترین برنامه‌هایش نظرسنجی جام جم را طراحی کرده و تلاش می‌کند تا برترین مجری، برنامه سازی و ... را در این نظر سنجی مشخص کند ولی حالا مشخص شده که تقلب در این نظر سنجی بیداد می‌کند! آن هم تقلبی کم سابقه!

به گزارش سلام نو، دو برنامه پربیننده «نود» و «برنده باش» نیز در این نظرسنجی حضور دارند. نود با عادل فردوسی پور برخلاف دیگر نظر سنجی‌های سازمان صدا و سیما با اختلاف برنامه محمدرضا گلزار را پشت سرگذاشت اتفاقی که ظاهرا باب میل سازمان نبوده و باعث شده تا دستی از غیب برسد و در یک روز گذشته برنامه گلزار را با دوپینگ از نود پیش بیاندازد.

بیشتر بخوانید: فردوسی‌پور حذف شدنی است یا نه؟ / با وجود رقیب سازی‌ها؛ عادل هنوز بی رقیب است

آن چنان که برخی رسانه‌ها نوشتند در تاریخ 4 اسفندماه تعداد آرای مأخوذه برنده باش چیزی در حدود 960 هزار رأی بود اما شب گذشته این تعداد به حدود یک میلیون و ششصد هزار رأی رسید. نود در 4 اسفند حدود 1 میلیون و 110 هزار رأی جمع‌آوری کرده بود که در شب گذشته این تعداد به یک میلیون و 590 هزار رأی رسید. در این بین پیامک‌های تأیید رأی به برخی از افرادی فرستاده شده که اساساً در نظرسنجی مذکور شرکت نکرده‌اند. پیامک‌هایی که در تأیید رأی اشخاص به برنامه «برنده باش» بوده است. عمده این پیامک‌ها در ساعت 1 بامداد فرستاده شده یعنی زمانی که بسیاری از دریافت‌کنندگان پیامک خوابیده بودند!

بیشتر بخوانید: مدیر شبکه ورزش از حواشی غیبت عادل فردوسی پور می‌گوید

جالب اینجاست که حتی برخی کاربران اذعان داشته‌اند از تعداد آرای برنامه نود چند هزار رأی کم شده است!برخی کاربران نیز تصاویر از رای اجباری خود به 90 سخن گفتند و نسبت به این مسئله اعتراض کردند، اتفاقی که با واکنش سازمان صدا و سیما رو به رو شد.

دبیر جشنواره جام جم در این باره گفت:

از همان لحظه بروز اختلال در سامانه، رای گیری بخش مردمی جشنواره متوقف شد و موضوع در حال پیگیری است. حوزه انفورماتیک جشنواره جام جم در ساعت ۲۴ بامداد روز جمعه ۱۰ اسفندماه، متوجه این اختلال در رأی گیری‌ها شده و بلافاصله سیستم ورود آرا را بسته است. هم اکنون در حال بررسی این موضوع هستیم و به بررسی پیامک‌ها و موارد مرتبط با این قضیه می‌پردازیم و به طور جدی نسبت به این مساله اقدام خواهد شد. تمام مسیر‌هایی را که منجر به ثبت رای می‌شود را بررسی کرده تا هر کجا اختلالی مشاهده، جلوی آن گرفته شود و قطعا تلاش بر این است که تک‌تک رای‌های مردمی به دقت و با شفافیت و حساسیت حفاظت شود. دبیر جشنواره جام‌جم خاطرنشان کرد: ثبت آرا همچنان متوقف است و در حال بررسی علت بروز این اشکال هستیم.

تمام این‌ها در حالی است که صدا و سیما کم‌ترین اقبال را به نود داشته و از زیر نویس کردن کد این برنامه به جز در ساعت پخش نود خود داری کرده ولی با پشتوانه مردمی و طوفان توییتری هوداران، نود توانسته بر صدر تکیه بزند. اتفاقی که ظاهرا باب میل مدیر جوان شبکه سه نخواهد بود، مدیری که مدت‌هاست در فکر حذف بی سر و صدای عادل فرودسی پور است!

پرسش این جا است که این تقلب سازمان یافته از سوی مخالفان عادل فردوسی‌پور و از درون اسازمان صدا و سیما صورت گرفته یا موافقان نود برای بدنام کردن رقیبش چنین کردند؟ احتمالی که دور از ذهن است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید