۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
کد خبر: 8715426

وزیر کشور فرانسه گفت: گروه خون ریز 17 نوامبر توسط پلیس فرانسه دستگیر شد.

به گزارش سلام نو، «کریستوف کاستانر» در گفت وگو با شبکه 'فرانس 2' افزود، اعضای این گروه را که چند روز قبل از نخستین اعتراض مردمی در فرانسه تشکیل شده، چهار فرد تندرو و افراط گرا تشکیل می دهد.

به گفته وی، این افراد قصد داشتند از شرایط نخستین روز اعتراض ها سوءاستفاده کنند تا بتوانند یک حمله تروریستی انجام دهند.

به نوشته روزنامه فرانسوی «لو پاریزین»، چهار روز پیش از نخستین اعتراض جلیقه زردها (17نوامبر 2018)، چهار فرد 23 تا 52 ساله، از جمله دو برادر، توسط نیروهای ضد ترور در شهر سنت اتین بازداشت شدند.

عملیات این گروه زمانی آغاز شد که یکی از آنها پیامی را به عضو دیگر ارسال کرد که نشان می داد اقدام برای 17 نوامبر(2018) برنامه ریزی شده است.

لو پاریزین افزود: از اعضای گروه تعدادی سلاح از جمله اسلحه شکاری و کلاشینکف کشف شده است.

از چهار مظنون این پرونده تروریستی که به عنوان 'توطئه گران جنایتکار تروریستی' محکوم شده اند، یکی از آنها، که رهبری پروژه را به عهده داشت و به دلیل یک اقدام تروریستی در زندان به سر می برد گروه را از طریق یک دستگاه تلفن همراه در داخل سلول خود هدایت می کرد.

جنبش جلیقه زردها که از 17 نوامبر 2018 آغاز شده امروز(شنبه) وارد شانزدهمین هفته خود می شود.

مکرون که از ابتدای جنبش جلیقه زردها بدنبال محدود کردن این اعتراض ها بود و حتی اتهام هایی مانند نژادپرستی و یهودی ستیزی نیز به آنها وارد کرد، روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که ممنوعیت تظاهرات در فرانسه در کاهش اعتراض ها و جلوگیری از آن بی تاثیر خواهد بود.

این اقدام و اظهارات مکرون، تعدیل مواضع رییس دولت فرانسه در قبال جنبش ضد سرمایه داری را نشان می دهد./ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید