۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
کد خبر: 8518930

سلامت پوست از اهمیت ویژه ای برخوردار است از این رو بسیاری از افراد برای داشتن پوست سالم به استفاده از ماسک های موجود در بازار روی می آورند اما این در حالی است که می توان به راحتی در منزل ماسک های را تهیه کرد که علی رغم بی ضرر بودن می تواند پوست شفاف و سالم را برای شما به ارمغان بیاورد.

گفتنی است ماسک پرتقال یکی از بهترین و موثرترین ماسک های صورت است که استفاده از آن می تواند منجر به جوانی پوست نیز شود.

طرز تهیه ماسک پرتقال

به طور کلی باید در نظر داشت که می توان به راحتی در منزل اقدام به تهیه ماسک پرتقال نمود که در ادامه به آن اشاره خواهد شد.

در ابتدا باید پوست های پرتقال را داخل سینی  و با فاصله قرار داد و سپس چند روز این سینی را در معرض تابش نور خورشید قرار داد تا به طور کامل پوستهای پرتقال خشک شود.

بدیهی است پس از خشک شدن کامل پوست های پرتقال باید آن را آسیاب کرد و می توان از این پودر برای چند هفته ماسک درست کرد.

لازم به ذکر است که برای تهیه ماسک پوست پرتقال توصیه آن را به مقدار کم و تنها برای استفاده در همان روز درست کرد.

بدیهی است برای درست کردن ماسک پوست پرتقال می توان پودر پوست پرتقال را در آب، گلاب و یا لیمو مخلوط کرد که این مهم بستگی به نوع پوست دارد.

بررسی فواید پوست پرتقال

همان گونه که می دانیم پوست پرتقال از فواید بسیاری برخوردار است که در ذیل به آن اشاره خواهد شد.

درمان جوش های سرسیاه:

پوست پرتقال از خاصیت آنتی اکسیدانی برخوردار است از این رو برای درمان جوش  و جوش های سر سیاه پوست بسیار مناسب است. برای تهیه این ماسک کافی است دو قاشق پودر پوست پرتقال را با شیر مخلوط کرد و این ماسک را به مدت 15 - 10 دقیقه بر روی پوست به درستی ماساژ داد و سپس صورت را شست برای دستیابی به نتیجه مطلوب باید این کار را دو بار در طول روز انجام داد.

درخشان کردن پوست:

یکی دیگر از خواص ماسک پوست پرتقال درخشان کردن پوست است برای این کار باید پودر پوست پرتقال را با ماست، مقداری عسل و زرد چوبه مخلوط کرد و بر روی پوست قرار داد و پس از گذشت مدتی صورت را شست.

درمان لک :

یکی دیگر از فواید پوست پرتقال درمان لک های پوستی است برای این کار باید مقداری از پودر پوست پرتقال را با دو قاشق پودر جو و یک قاشق ماست و یک قاشق پودر خمیر مایه مخلوط کرد و روی صورت ماساژ داد و بعد از چند دقیقه با آب سرد صورت را شست.

درمان چربی پوست:

به طور حتم یکی دیگر از خواص ماسک پوست پرتقال از بین بردن چربی های اضافی پوست است برای این کار باید مقداری از پودر پوست پرتقال را با مقداری شیر و زردچوبه ترکیب کرد و  آن را به مدت 15 دقیقه بر روی صورت قرار داد و سپس صورت را با آب ولرم شست.

پاک کنندگی قوی پوست:

آنچه مسلم است پوست پرتقال می تواند پوست را به طور کامل پاکسازی کند همچنین آبرسان مناسبی برای پوست نیز می باشد، برای این کار باید پودر پوست پرتقال، زردچوبه و گلاب را با هم ترکیب کرد و چند دقیقه روی صورت ماسک کنید و بعد آن را شست.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید