باز شدن منافذ پوست می تواند عاملی برای کاهش زیبایی باشد.

به طور کلی باید در نظر داشت که منافذ باز پوست باعث می شود تا آرایش چندان مناسب بر روی پوست جلوه نداشته باشد، از این رو بسیاری از آرایشگران برای این دسته از افراد قبل از انجام آرایش ماسک های متعددی را استفاده می کنند.

جالب است بدانیم که باز شدن منافذ پوست بیشتر بر روی پوست های چرب رخ می دهد، چرا که این دسته از افراد دارای جوش و آکنه بر روی پوست خود هستند که این خود می تواند باعث مسدود شدن منافذ پوست شود، به گونه ای که با گذر زمان این منافذ پوست بزرگ تر و نمایان تر خواهد شد.

بررسی دلایل باز شدن منافذ پوست

آنچه مسلم است باز شدن منافذ پوست می تواند بنا به دلایل مختلف صورت بگیرد که در ادامه به آن اشاره خواهد شد.

افزایش سن

استرس

خشم

ژنتیک

از بین رفتن کلاژن های پوست

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض خورشید

مراقبت نکردن از پوست

بررسی روش های درمان خانگی برای کاهش منافذ باز پوست

شایان ذکر است که می توان با استفاده از روش های خانگی به راحتی اقدام به درمان منافذ باز پوست کرد که در ذیل به آن اشاره خواهد شد.

به طور حتم استفاده از عسل می تواند روش درمانی مناسبی برای منافذ باز پوست باشد چرا که عسل دارای خواص ضد باکتری، دارویی و درمانبخش است و همچنین حاوی مقدار بالایی پتاسیم است که می تواند باکتری های موجود در منافذ را به راحتی از بین  ببرد.

یکی دیگر از مواد غذایی که برای بستن منافذ باز پوست مفید است،ماست می باشد چرا که ماست منبع غنی اسید لاکتیک است که می تواند پوست را تمیز کند و منافذ را نیز پاک می کند. از این رو می توان مخلوطی از ماست و عسل تهیه کرد و آن را بر روی منافذ باز صورت قرار داد و پس از گذشت چند دقیقه صورت را با آب ولرم شست.

ماسک سفیده تخم مرغ

یکی دیگر از ماسک های خانگی برای بستن منافذ باز پوست ماسک سفیده تخم مرغ می باشد برای تهیه این ماسک باید یک عدد سفیده تخم مرغ، دو قاشق غذاخوری پودر جو دوسر و دو قاشق غذاخوری آب لیمو را با هم مخلوط کرد و سپس خمیر به دست آمده را بر روی پوست قرارد داد و پس از گذشت نیم ساعت می توان صورت را با استفاده از آب سرد شست.

لازم به ذکر است که سفید تخم مرغ می تواند باعث کلاژن سازی در پوست شود همچنین می تواند باعث بسته شدن منافذ باز پوست شود.

باید در نظر داشت که برای دستیابی به نتیجه مطلوب از این طریق باید ماسک سفیده تخم مرغ را دو بار در هفته انجام دادانجام این کار برای دو بار در هفته می تواند پوست زیبایی برای شما به ارمغان آورد.

سفیده تخم مرغ پوست را سفت کرده و منافذ باز صورت را کاهش می دهد. ماسک سفیده تخم مرغ هم برای منافذ و هم برای آکنه درمانی عالی محسوب می شود.

سرکه سیب

یکی دیگر از موادی که می توان با استفاده از آن به راحتی منافذ باز پوست را برطرف کرد استفاده از سرکه سیب است چرا که سرکه سیب از خواص متعددی مانند سفت شدن پوست، کاهش منافذ پوست، کاهش التهاب و همچنین ضدعفونی‌کننده‌ای قوی و مناسب برای پوست است.

پر واضح است که برای استفاده از سرکه سیب باید آن را با مقداری از  آب مخلوط کرد و سپس پنبه‌ای را به آن محلول آغشته کرد و آن را به نقاطی از پوست که منافذ باز پوستی دارد مالید و پس از چند دقیقه صورت را شست و از مرطوب کننده استفاده کرد.

یخ

یکی دیگر از راه های مناسب برای بستن منافذ پوست  استفاده از یخ  می باشد چرا که یخ  تاثیر سفت‌کنندگی بر روی پوست دارد، از این رو یکی از آسان‌ترین و موثرترین درمان‌های خانگی برای کوچک کردن منافذ پوستی و کاهش آن‌ها استفاده از یخ است.

لازم به ذکر است که استفاده از یخ قبل از آرایش می‌تواند به کوچک کردن منافذ پوستی بزرگ کمک کند.

آب لیموترش تازه

استفاده از آب لیمو نیز می تواند تاثیر بسزایی در کاهش منافذ پوستی داشته باشد چرا که آبلیمو باعث لایه برداری از پوست خواهد شد و همچنین می تواند باعث کم رنگ شدن لکه های پوستی و ایجاد شفافیت در پوست نیز شود.

ماسک نارنج و گلاب

این ماسک یکی از قدیمی ترین و موثرترین ماسک های کوچک کننده منافذ پوستی است برای تهیه این ماسک باید به مقدار مساوی آب نارنج تازه و گلاب را با هم ترکیب کنید و بعد با استفاده از پنبه آن را بر روی صورت مالید و پس از گذشت  15 دقیقه صورت را با آب ولرم شست.

در پایان باید خاطر نشان کرد بهداشت پوست و همچنین عدم استفاده از لوازم آرایش بی کیفیت می تواند باعث کاهش منافذ پوستی شود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید