ابوعلی سینا یکی از دانشمندان ایرانی در کتاب مشهور خود به نام « قانون» مدعی است که خاک و آب به عنوان دو عنصر سنگین اعضای بدن را شکل می دهند و آتش و هوا که دو عنصر سبک هستند روح را می سازند.

عناصر چهارگانه یا اصلی

عناصر چهارگانه که به عناصر اربعه مشهور است در زبان پارسی به آن سره چار آخشج یا چهار آخشیج می گویند.

این عناصر عبارتند از: آب، هوا، خاک و آتش که یونانیان باستان بر این معتقد بودند که این چهار عنصر جزء عنصرهای سازنده ی جهان می باشند. آن ها بر این تصور بودند که خورشید ترکیبی از هوا و آتش می باشد و از دیدگاه آن ها، یخ همان آب است که مانند سنگ سخت می باشد.

ابوعلی سینا یکی از دانشمندان ایرانی در کتاب مشهور خود به نام « قانون» مدعی است که خاک و آب به عنوان دو عنصر سنگین اعضای بدن را شکل می دهند و آتش و هوا که دو عنصر سبک هستند روح را می سازند.

شاید این دیدگاه ابوعلی سینا، دیدگاهی عامیانه باشد اما نتایج عمیق و شگرفی بر درک امروزی افراد از جهان پیرامون خود دارد. یکی از این نتایج و آثار مثبت توجه کردن به حالت های مادّه می باشد که مفهوم مادّه و انرژی را می توان از اعتقاد داشتن به عناصر چهارگانه یا اربعه برداشت کرد.

در نتیجه خاک نماینده ای از حالت جامد، آب نماینده ای از حالت مایع، هوا بیانگر حالت گاز و آتش نماینده ای از حالت پلاسما می باشد پس این چهار عنصر، خود حالت های چهارگانه ی ماده را بیان می کنند.

عنصر آتش؛ عنصر متولدین ماه های فروردین، اَمرداد و آذر

افرادی که عنصر وجودی آن ها آتش است دارای ویژگی های گرم، صمیمی و پرحرارت می باشند و هر فضا و شرایطی را روشنی می بخشند زیرا به طور ذاتی و طبیعی خونگرم، خلاق، سرشار از زندگی و مدیر هستند.

گفته شده است که آتش نخستین عنصری است که هنگام تشکیل جهان به وجود آمد و قابلیت این عنصر این است که می تواند تغییر و پاکسازی را به وجود آورد.

عنصر آتش گرمابخش و زندگی بخش است اما از طرف دیگر می تواند باعث سوزاندن و ویرانگری هم شود.

عنصر آتش، گرما و نور ایجاد می کند اما نمی تواند به تنهایی زنده باشد که این ویژگی را می توان در متولدین این عنصر یافت.

بدین معنا فردی که عنصر وجودی اش آتش می باشد، به دلیل خلاق و مدیر بودن و خونگرم بودنش می تواند شرایط و موقعیت های منفی را به مثبت تبدیل کند.

نکته ای که در این خصوص وجود دارد این است که عکس این موضوع هم مصداق دارد یعنی عنصر آتش می تواند براحتی تمامی چیزها را خراب و ویران کند و به سرعت از کوره در برود و علاوه بر خود، افرادی که در اطرافش وجود دارند را بسوزاند.

گفته شده است افرادی که عنصر وجودی آن ها آتش است اغلب وفاداری کمی دارند و همیشه در مسیر خواسته ها و هرآنچه که تمایلاتشان است قدم بر می دارند.

عنصر آتش برای زنده ماندن و بقای خود به عناصر دیگر نیاز دارد یعنی این که عنصر آتش بدون عناصر دیگر نمی تواند شاد و سرزنده باشد و در صورت تنها بودن خاموش می شود.

هوا عنصری است که باعث بزرگ شدن عنصر آتش می شود و خاک هم از دیگر عناصری است که به شعله ور بودن مداوم و بدون نقص عنصر آتش کمک می کند.

آتش به عنوان یک نمادی از شعله یا خورشید مورد استفاده قرار می گیرد و عنصر آتش به طور نمادین سمبلی از این ویژگی ها و نقاط مثبت می باشد.

نقاط قوت عنصر آتش

افرادی که عنصر وجودی آن ها آتش است دارای انرژی زیاد می باشند.

آن ها فعالیت زیادی می کنند.

خلاقیت در افرادی با عنصر وجودی آتش وجود دارد.

اشتیاق از دیگر نقاط قوت آن هاست.

آزادی یکی دیگر از ویژگی های مثبت افرادی با عنصر وجودی آتش می باشد.

قدرت از جمله ویژگی هایی است که عنصر آتش و این افراد دارند.

عشق یکی دیگر از نقاط قوت افرادی با عنصر وجودی آتش است.

بصیرت

شجاعت

تکاپو

پشتکار  از دیگر ویژگی های مثبت متولدینی است که عنصر وجودی آن ها آتش است.

کد خبرنگار: ۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید