۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲
کد خبر: 8338818

سالاد تبوله یکی از سالادهای پر طرفدار در کشور است. <br/>گفتنی است سالاد تبوله برای کشورهای عربی می باشد اما به دلیل منطبق بودن با ذائقه مردم ایران بسیاری از افراد سالاد تبوله را در برنامه های غذایی خود قرار داده اند. <br/>بنا به اظهار نظر کارشناسان تغذیه سالاد تبوله می تواند برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند به عنوان یک وعده غذایی کامل به خصوص در وعده غذایی شب محسوب شود.

بررسی مواد اولیه سالاد تبوله

به طور کلی باید در نظر داشت که برای تهیه سالاد تبوله یک سری مواد غذایی لازم است که در ادامه به آن اشاره خواهد شد.

بلغور گندم     2 پیمانه

آب جوش     4 پیمانه

جعفری تازه     3 پیمانه

نعناعتازه     نصف  پیمانه

پیازچه 8 عدد

پیاز کوچک قرمز     2 عدد

خیار خرد شده بزرگ     1 عدد

روغن زیتون به اندازه دلخواه

آب لیموترشتازه     نصف پیمانه

گوجه فرنگیکوچک     2 عدد

کاهوی برگ برگ شده جهت تزئین

بدیهی است سالاد تبوله به دلیل برخورداری از سبزیجات می تواند عاملی برای تامین فیبر مورد نیاز بدن باشد از این رو برای افرادی که باید روزانه مبتلا به یبوست و یا هموروئید هستند مصرف این سالاد می تواند بسیار مفید باشد.

مواد لازم جهت تهیه سس

همان گونه که می دانیم برای تهیه سالاد تبوله باید سس مخصوص این سالاد را نیز تهیه کرد که در ادامه به مواد تشکیل دهنده آن نیز اشاره خواهد شد.

سس خردل     2 قاشق چایخوری

موسیر 1عدد متوسط

روغن زیتون    ⅔ پیمانه

سرکه انگور     ½ پیمانه

فلفل     1 قاشق غذا خوری

نمک     2 قاشق غذا خوری

طرز تهیه سالاد تبوله لبنانی

باید در نظر داشت برای تهیه سالاد تبوله لبنانی باید در ابتدا بلغور را با مقداری روغن در یک ظرف درب دار مخلوط  کرده و سپس مقداری آب جوش را بر روی آن ریخت و درب ظرف را گذاشته تا به مدت  15 الی 30 دقیقه بلغور بپزد.

سپس باید خیار را رنده و یا ریز خرد کرد و بعد از آن به ترتیب تمام سبزیجات موجود را به کوچک ترین اندازه ممکن خرد کرد و پس از پختن بلغور آن را آبکشی کرده و در ظرف مورد نظر ریخته و مابقی مواد را نیز به آن اضافه می کنیم و خوب به هم می زنیم تا مواد با سس موجود به درستی و به طور کامل مخلوط شود و در نهایت به مواد موجود در داخل ظرف نمک و فلفل را نیز اضافه کرد و دوباره مواد را با هم مخلوط کرد.

برای تزیین ظرف سرو سالاد می توان از برگ های کاهو استفاده کرد.در ظرف مخصوص سرو سالاد، کاهو را چیده و مواد سالاد را روی آن می ریزیم و در آخر کمی فلفل ، نمک و آبلیمو اضافه میکنیم و هم می زنیم.

در پایان باید خاطر نشان کرد مدت زمان لازم برای تهیه سالاد تبوله 45 دقیقه می باشد و این سالاد را می توان به عنوان پیش غذا و در برخی از موارد نیز به عنوان غذا سرو کرد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید