اگر تا دیروز می گفتیم آقای روحانی با مردم صحبت کنید و با آنها درباره ریشه‌های گرانی خودرو، کمبود دارو، افزایش قیمت گوشت قرمز و کاهش قدرت خرید صحبت کنید امروز حرفمان را پس ‌می‌گیریم. آقای روحانی تا اطلاع ثانوی حرف نزنید چرا که موضع‌گیری های امروز شما بیش از آنکه درد مردم را دوا کند نمک به زخم‌ می‌پاشد.

سلام نو – سرویس سیاسی: حمید ناطقیان| حسن روحانی در هفته‌ای که گذشت مواضع بحث برانگیزی گرفت که حاشیه‌های زیادی داشت. مواضع او آنقدر مناقشه برانگیز که جایی برای دفاع سرسخت‌ترین حامیان آقای روحانی هم باقی نگذاشت.

به گزارش سلام نو، در فاصله یک ماه تا آغاز سال 98 و در روزهایی که دغدغه معیشتی برای مردم حرف اول را می زند و در شراطی که سفره مردم روز به روز کوچک‌تر می شود آقای روحانی پشت تریبون می‌آید و خیلی راحت در دوربین نگاه می‌کند و می‌گوید مشکل قاچاق ارزانی است.

روحانی در این باره می‌گوید: "وقتی جنسی در داخل ارزان است و در خارج گران، خود به خود قاچاق آن به خارج صورت می‌گیرد. به عنوان مثال چون الان گوشت در عراق گران تر از ایران است، از کشورمان به آنجا قاچاق می شود.  درباره قاچاق بنزین نیز همین موضوع مصداق دارد." آنچه رئیس جمهور گفته البته درست است. ایشان دست روی توضیح واضحاتی گذاشته است که درک آن برای بسیاری از کسانی که  اطلاعات اقتصادی‌شان  پایین است هم آسان است.

مشکل از آنجا شروع می‌شود که برداشت مخاطب از حرف های بی موقع روحانی چیز دیگری است. از حرف‌های رئیس جمهور آن طور برمی‌آید که گویی مردم ایران نه تنها دغدغه اقتصادی ندارند بلکه قدرت خریدشان هم بالا رفته و احتمالا هیچ مشکلی برای شب عید ندارند. آقای روحانی تنها مشکل قاچاق را ارزانی خوانده و نگفته است چرا رانت و فساد در کشور اوج گرفته و چرا در این شرایط نظارت حداکثری برای جلوگیری از قاچاق صورت نمی‌گیرد.

حسن روحانی این روزها مورد انتقاد شدید است اما شاید بد نباشد یادی هم کنیم از کسانی که برای آقای روحانی این سخنرانی‌های بی محتوا و آزاردهنده را می‌نویسند. اتاق فکری که یا رسانه را نمی‌فهمد یا خدایی نکرده مقاصد دیگری دارد. از همان روزهای ابتدایی که روحانی بر کرسی ریاست جمهوری تکیه داد بارها و بارها بسیاری از سر دلسوزی به روحانی هشدار دادند که رسانه مساله بسیار مهمی است و در این سالها که کارکرد رسانه با تحول عظیمی رو به رو شده لازم است اقتضائات آن توسط متخصصین امر تشخیص داده شده و آنها دولت را در این زمینه یاری کنند. با این حال توصیه ها به جایی نرسید و پنج سال عملکرد فاجعه بار تیم رسانه ای روحانی خودش گواه خیلی از مسائل است.

آقای روحانی در شاهکار دیگری در مراسم بهره‌برداری از فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس با اشاره به مشکلات اقتصادی در سخنانی که جز به هم ریختن اعصاب مخاطب کارکرد دیگری ندارد، گفته است: انصاف نیست شاگرد نمره ۲۰ را برای نمره ۱۹.۵ سرزنش کنیم! جدا از موهوم بودن این ادعا در روزهایی که شبکه من و تو از مخاطبینش می خواهد به عملکرد نظام نمره دهند آقای رئیس جمهور بدون زمان شناسی این مواضع متکبرانه را می گیرد. گویی آقای روحانی قصد دارد با مردم شوخی کند.

شرایط سیاسی کشور خیلی اوضاع  مساعدی ندارد. عملکرد ناامیدکننده روحانی و دولت ضعیف و سست او از یک سو و مخالفان افراطی روحانی که آنها هم چیزی در انبان ندارند، از سویی دیگر باعث شده امید و اعتماد مردم روز به روز بیشتر رنگ ببازد. آقای روحانی پیش‌تر از این در هر چیز ضعیف بود در سخنرانی‌های جنجالی که احساسات هوادارانش را برانگیزد قوی بود. او همیشه تلاش می کرد با گفتاردرمانی فضا را تحت تاثیر قرار دهد. با این وجود در حال حاضر نه تنها گفتاردرمانی به کار نمی‌آید بلکه شاید بهتر باشد از ایشان بخواهیم این روزها سکوت را در دستور کار خود قرار دهند!

اگر تا دیروز می گفتیم آقای روحانی با مردم صحبت کنید و با آنها درباره ریشه‌های گرانی خودرو، کمبود دارو، افزایش قیمت گوشت قرمز و کاهش قدرت خرید صحبت کنید امروز حرفمان را پس ‌می‌گیریم. آقای روحانی تا اطلاع ثانوی حرف نزنید چرا که موضع‌گیری های امروز شما بیش از آنکه درد مردم را دوا کند نمک به زخم‌ می‌پاشد.

کد خبرنگار: ۱
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
    ایشون خیلی وقته شوخیش گرفته

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید