به گفته کشاورزی سرمازدگی باغات نارنگی و تقاضای قابل توجه بازارهای هدف باعث شده عرضه این محصول با کاهش رو به رو و قیمت نارنگی در بازار با افزایش همراه شود. با این حال مسئولان از مردم خواسته اند که نگران میوه شب عیدشان نباشند.

سلام نو – سرویس اقتصادی: هر سال در نزدیکی شب عید یکی از مهم ترین چالش ها برای نهادهای تصمیم گیر تامین کالاهای موردنیاز در سال جدید است. در این بین تامین میوه شب عید از پراهمیت ترین اموری است که باید به آن اولویت رسیدگی شود آن هم در روزهایی که معیشت مردم با مشکلات زیادتری نسبت به سال های گذشته رو به رو است.

به گزارش سلام نو، انتشار عکس‌ هایی از میادین میوه و تره بار در فضای مجازی حاشیه هایی داشت. در این عکس ها که از برخی میادین میوه و تره بار شهر تهران گرفته شده بود جای خالی میوه ها بدجوری در ذوق می زد. بسیاری از شهروندانی که پنجشنبه یا جمعه هفته گذشته به میادین میوه و تره بار رفتند با میدانی خالی رو به رو شدند. دلیلی که متصدیان غرفه های میوه آوردند بحث ذخیره سازی میوه برای شب عید بود.

تنظیم بازار و کیفیت میوه‌های شب عید

مسئولیت تنظیم بازار میوه به وزارت کشاورزی تفویض شده و در شرایط فعلی که وضعیت اقتصادی مردم بیش از پیش نابه سامان است انتظار می رود میوه‌های دولتی شب عید که به گفته مسئولان در سردخانه ها ذخیره شده با قیمت معقولی توزیع شود تا قیمت کاذبی که همه ساله شب عید در رابطه با میوه وجود دارد باعث نارضایتی مردم نشود.

محمود حجتی، وزیر کشاورزی در پاسخ به سوال خبرنگاران در رابطه با میوه شب عید اظهار کرده است: سیب و پرتغال بازار شب عید تامین شده اند. سیب هم خریداری و در دی ‌ماه به استان‌ها منتقل شده است. پرتغال هم دیگر میوه خریداری شده است و بخش عمده‌ آن منتقل شده و تا آخر بهمن انتقال آن به استان‌ها تکمیل می شود.

گفته شده توزیع میوه های ذخیره سازی شده با حضور و نظارت جدی بازرسان صورت خواهد گرفت. در گزارشی هم که صداوسیما تهیه کرده است وعده داده شده است که کیفیت میوه‌های سردخانه‌ای امسال بهتر از سال گذشته است و مردم نارضایتی سال قبل را حداقل در بحث میوه نخواهند داشت.

جزئیاتی از ذخیره‌سازی میوه شب عید

رئیس اتحادیه دارندگان کالاهای تجارتی و سردخانه‌ها  هم خبر از ذخیره سازی کامل میوه برای شب عید داده است. مهدی کشاورزی از ذخیره سازی میوه ها در سردخانه ها گفته و افزوده است: ذخیره‌سازی پرتقال، موز و سیب درختی برای ایام عید سال نو انجام شده است.

مطابق آنچه در اخبار آمده بود امسال تنها میوه ای که وضعیت خوبی نخواهد داشت، نارنگی است. به گفته کشاورزی سرمازدگی باغات نارنگی و تقاضای قابل توجه بازارهای هدف باعث شده عرضه این محصول با کاهش رو به رو  و قیمت نارنگی در بازار با افزایش همراه شود. سیب درختی نگرانی دیگر بازار بود که با توجه به آنچه از سوی مسئولان گفته شده ذخیره سازی این میوه به خوبی انجام شده است. هرچند تولید سیب درختی در سال جاری با کاهش 30 الی 35 درصدی همراه بوده و وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده بود امسال حدود ۸۰۰ هزارتن سیب در سردخانه‌ها موجود است، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته این میزان برابر یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن بود.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با تکذیب کمبود نارنگی در بازار اعلام کرده است که اتفاقا در حوزه مرکبات وضع خوبی داریم و نباید نگران شایعات بود. البته خیلی نمی توان روی حرف آقای اسدالله کارگر حساب کرد چرا که ایشان چندی پیش هم در حالی که مردم از کاهوی 15 هزارتومانی گلایه می کردند از اساس افزایش قیمت کاهو تا 15 هزار تومان را تکذیب کرد.

علی رغم اینکه امسال تامین میوه شب عید به خاطر سرمازدگی با کاهش عرضه و افزایش قیمت رو به رو بوده مسئولان از مردم خواسته اند که در روزهایی که معیشتشان آسیب دیده نگران میوه شب عیدشان نباشند و ذخیره سازی به بهترین شکل انجام شده است. به گفته جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده مجلس از 20 اسفند ماه به بعد میوه های ذخیره سازی شده در بازار توزیع خواهد شد و نباید نگران تامین میوه شب عید باشیم.

کد خبرنگار: ۱
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
    جدات ؟
  • ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
    چی شده ؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید