این روزها پیدا کردن مقصدی که راهی متفاوت و کم هزینه برای اقامت داشته باشد بسیار نکته مهم و قابل توجهی است و این اجازه را می‌دهد تا با کم‌ترین هزینه و ریسک امکان پذیرش خود را به سادگی افزایش دهید.

سلام نو پلاس: این روزها شرایط کشور به گونه‌ای است که بسیاری به فکر مهاجرت حتی برای مدت کوتاهی هستند و برای رسیدن به این هدف دست به هر ریسکی می‌زنند، ولی با موانع و مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند.

به گزارش سلام نو، با این اوصاف طیفی از متقاضیان مهاجرت از خیر مهاجرت می‌گذرند ولی گروهی دیگر به فکر راه‌های متفاوتی از جمله پناهندگی آن هم با روش‌های عجیب و غریب می‌افتند، روش‌هایی که به شدت پرریسک، هزینه زا و خطرناک هستند و احتمال موفقیت کمی را هم دارند.

با این اوصاف پیدا کردن مقاصدی که راه‌های متفاوت و کم هزینه‌ای برای اقامت داشته بسیار نکته مهم و قابل توجهی است و این اجازه را به شما می‌دهد تا با کم‌ترین هزینه و ریسک امکان پذیرش خود در کشور مقصد را افزایش دهید، کشوری که اتفاقا می‌تواند در بین بهترین مقاصد مهاجرت در جهان جای بگیرد.

در ادامه 5 مقصد ارزان و جذاب برای مهاجرت را با هم مرور می‌کنیم.

1- اتریش

یکی از مراکز هنر اروپا و قلب تپنده موسیقی قاره سبز که دانشگاه‌های درجه یک بسیاری هم در خود دارد و راه‌های متفاوتی را برای مهاجرت و اقامت دائم به متقاضیان ارائه می‌دهد. اتریش ۱۰ نوع متفاوت از اقامت را ارائه می دهد که به سرمایه گذاری نیاز نداشته و تنها به احراز شرایط مرتبط نیاز دارد.

مهاجرت تحصیلی به اتریش بهترین نوع مهاجرت به این کشور است و کم‌ترین هزینه و ریسک و بیشترین مزایای ممکن را برای متقاضیان دارد. از آنجایی که فرد برای تحصیل در اکثر کشورهای جهان باید مبالغی را به عنوان شهریه دانشگاه و … بپردازد اگر شما کشوری را انتخاب نمایید که دارای تحصیلی تقریبا رایگان باشد گزینه ای استثنایی را برای مهاجرت یافته اید. دانشگاه های اتریش با دریافت شهریه ای در حدود 350 تا 750 یورو در هر ترم تحصیلی از ارزانترین و در عین حال معتبرترین دانشگاه های اروپا و جهان محسوب می شوند. بهترین دانشگاه‌های اتریش در وین پایتخت این کشور مستقر هستند. شاید بتوان نقطه منفی اتریش را هزینه بالای زندگی در آن دانست.

2- ایتالیا

ایتالیا یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت به خصوص از راه تحصیل است. از سوی دیگر شما با ازدواج یا خرید ملک هم می‌توانید به سادگی اقامت ایتالیا را کسب کنید. نکته قابل توجه این است که شما فارغ از نمرات کسب شده در مدارس ایران با شرکت در دوره ایتالیایی سفارت ایتالیا و کسب نمرات مشخص شده نه تنها امکان قبولی در دانشگاه‌های این کشور را دارید بلکه با شرایط می‌توانید بورسیه تحصیلی نیز کسب کنید، بورسیه‌ای که در دیگر کشورها به سختی به دانشجویان اعطا می‌شود.

یک شهروند غیر اتحادیه اروپا از نظر قانونی اگر به مدت ده سال در این کشور اقامت داشته باشد ممکن است برای او شهروندی ایتالیایی و یک شهروند اتحادیه اروپا پس از چهار سال اعمال می شود. یک تبعه خارجی که از پدر و مادر ایتالیایی متولد شده و یا پدربزرگ و مادربزرگ او شهروندی خود از دست داده اند و به همین دلیل قادر به اخذ شهروندی ایتالیا می باشد، وی حق دارد پس از سه سال اقامت قانونی در این کشور برای اخذ شهروندی اقدام کند.

3- بلژیک

بلژیک احتمالا آخرین کشوری است که شما فکر مهاجرت به آن را در سر داشتید. این کشور در بسیاری از رده بندی‌های موجود دومین کشور از نظر آسان بودن مهاجرت به آن است و سالانه تعداد زیادی مهاجر را به خود جذب می کند. بلژیک به عنوان بیشترین سرزمین دارنده ی الماس و شکلات در جهان هم معروف است و شرایط مطلوبی را به شهروندان خود ارائه می‌دهد.

برای مهاجرت به بلژیک می توانید با پیدا کردن یک کار به راحتی به این کشور مهاجرت کنید و حتی اگر هنوز هم موفق به پیدا کردن کاری در این کشور نشده اید به راحتی به شما ویزای موقت می دهند تا بتوانید با سفر شغل خوبی در بلژیک برای خود مهیا کنید.

دریافت اقامت در کشور بلژیک تنها دو ماه طول خواهد کشید و یافتن کار در این کشور خود به منزله ی دریافت اقامت خواهد بود بدون این که نیازی به سرمایه گذاری باشد.

4-سوئد

سوئد هم دومین کشور این لیست است که احتمالا شما را به تعجب وا می‌دارد. سوئد با تمام کیفیت‌هایی که دارد کشور ساده‌ای برای مهاجرت است.سوئد به دلیل موقعیت های خوبی که در اختیار جوانان برای تحصیل قرار می دهد، نظر مهاجران زیادی را به سوی خود جلب کرده است. در کشور سوئد حتی به دانش آموزان دبیرستانی که از کشورهای دیگر آمده اند به صورت ماهانه 185 دلار حقوق می دهند.

حتی اگر از دبیرستان فارغ التحصیل هم شده باشید باز هم در سوئد به شما خدمات آموزشی خوبی ارائه می دهند و شما با کمی نامه نگاری با دانشگاه های این کشور می توانید اقامت دائم در سوئد کسب کنید. سیستم آموزشی این کشور بسیار عالی است و به افرادی که به تحصیل علاقمند هستند را به خوبی پرورش می دهد.

از سوی دیگر سوئد از نظر کاری هم کشور مناسبی است و موقعیت‌های شغلی مناسبی را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

5-کانادا

برای مهاجرت به کانادا روش‌های مختلفی وجود دارد. به عنوان مثال مهاجرت به کانادا برای مهندسی عمران، معماری، مکانیک، برق و کامپیوتر و همچنین تکنسین های فنی، مشاغل مهارتی نظیر جوشکاری، تعمیرات، لوله کشی، کاشی کاری، آشپزی، کشاورزی و … می توانند از طریق این روش در کمتر از یک سال و با دانش ابتدایی زبان، برای خود و خانوادشان اقامت دائم کانادا را دریافت نمایند. نکته قابل توجه کانادا این است که علاوه بر مهاجرت تحصیلی برای مهاجرین فنی هم ارزش بالایی قائل است و شما با مهارت نجاری هم امکان مهاجرت به این کشور را خواهید داشت.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید