رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان یزد گفت: با ورود موج بارشی در استان و افزایش سرما در مناطق مختلف یزد متاسفانه یکی از اهالی یزد به علت استنشاق گاز کربن دی اکسید جان خود را از دست داد.

به گزارش سلام نو، رئیس اورژانس استان یزد گفت: استنشاق گاز کربن دی اکسید موجب مرگ یکی از شهروندان شد.

احمد دهقان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان یزد گفت: با ورود موج بارشی در استان و افزایش سرما در مناطق مختلف یزد متاسفانه یکی از همشهریان به علت بی احتیاطی در استفاده از وسایل گازسوز و استنشاق گاز کربن دی اکسید جان خود را از دست داد.

دهقان افزود: گاز مونوکسیدکربن یکی از مرگبارترین و شایع‌ترین انواع مسمومیت‌ها در فصول سرد سال است که در اثر سوختن ناقص سوخت‌های فسیلی وسایل گرمایشی غیر استاندارد تولید می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان یزد ادامه داد: بیشترین دلایل گازگرفتگی و خطرات آن مربوط به لوله گذاری اشتباه و ساخت و ساز غیر استاندار در اماکن خصوصی است و در اماکن عمومی در قهوه خانه‌ها و حسینه‌ها به دلیل عدم رعایت توصیه‌های ایمنی است.

وی اظهار داشت: مردم در هنگام سفر به مناطق ییلاقی از ایمن بودن وسیله گرمایشی و وجود مجرایی برای عبور هوای تازه به اتاق و باز بودن دودکش‌ها حتما اطمینان حاصل کنند.

دهقان ادامه داد: همشهریان در صورت بروز علائم و نشانه‌های گاز گرفتگی از قبیل سوزش چشم، تنگی نفس، خشونت صدا، سردرد، ضعف جسمانی، سرگیجه و بی قراری، حالت تهوع و استفراغ، خمیازه کشیدن بیش از حد، کاهش دید و درد در ناحیه قفسه سینه، ضمن حفظ آرامش حتما از محل خارج شده و به نزدیک‌ترین مراکز درمانی مراجعه و یا با شماره ۱۲۵ تماس بگیرند.ب

دهقان ادامه داد: همشهریان در صورت بروز علائم و نشانه‌های گاز گرفتگی از قبیل سوزش چشم، تنگی نفس، خشونت صدا، سردرد، ضعف جسمانی، سرگیجه و بی قراری، حالت تهوع و استفراغ، خمیازه کشیدن بیش از حد، کاهش دید و درد در ناحیه قفسه سینه، ضمن حفظ آرامش حتما از محل خارج شده و به نزدیک‌ترین مراکز درمانی مراجعه و یا با شماره ۱۲۵ تماس بگیرند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید