اگر سه میلیون تومان پول دارید و با آن قضد خرید گوشی دارید شیائومی ردمی نوت 5، هواوی آنر 9 لایت، نوکیا 6، Galaxy A6 2018 و اچ‌تی‌سی U Play گوشی هایی هستند که خرید آن برای شما مقرون به صرفه خواهد بود.

التهابات عجیب و غریب بازار ارز بیش از همه بازار موبایل را تحت شعاع قرار داد. از زمانی که در عرض چند روز قیمت گوشی تلفن همراه سه برابر شد بارها وعده ارزان شدن گوشی داده شد. وعده هایی که هیچ کدام تاکنون محقق نشده و نباید انتظاری هم برای تحقق داشته باشیم.

به گزارش سلام نو، در حال حاضر بسیاری به فکر خرید گوشی های کارکرده هستند و آنهایی هم که عادت داشتند هر چند ماه یک بار گوشی خود را عوض کنند ترجیح می دهند از گوشی فعلی خود بیشتر مراقبت کنند. اگر تا چند ماه پیش برای خرید یک گوشی میان رده باید حداکثر یک میلیون تومان هزینه می کردیم امروز باید سه میلیون بدهیم تا امکان خرید گوشی های متوسط بازار را داشته باشیم.

در ادامه به بررسی چند گزینه معقول برای خرید گوشی با حداکثر بودجه تا 3 میلیون تومان پرداخته ایم:

شیائومی ردمی نوت 5

شیائومی چند سالی است که پایش به بازار موبایل ایران هم باز شده است. گوشی های این شرکت در سطح دنیا اعتبار زیادی دارند اما در ایران هنوز آن طور که باید و شاید مورد اقبال واقع نشده است. ردمی نوت 5 با شارژر 4000 میلی آمپری و برخورداری از فناوری فست شارژ انتخاب خوبی برای کاربرانی است که نگران ظرفیت باتری گوشی خود هستند.

صفحه شش اینچی و پردازنده قابل قبول این گوشی در کنار حافظه داخلی 64 با رم 4 و 6 باعث شده تا این گوشی آنهایی را که دنبال گوشی میان رده قوی هستند را به فکر خرید بیندازد. این گوشی در حال حاضر با قیمتی حدود 2.6 در بازار موجود است.

هواوی آنر 9 لایت

از آغاز دهه 90 تاکنون گوشی های هواوی مورد استقبال شدید کاربران ایرانی قرار گرفتند و بیراه نیست اگر بگوییم در ایران هواوی رقیب سامسونگ به عنوان پرفروش ترین گوشی در ایران است. این برند چینی با مدل آنر خود مخاطبین زیادی را به سمت خود جلب کرد.

ظاهر جذاب آنر 9 با فریم آلومینیومی و بدنه‌ای شیشه گوشی به روزی را به مخاطب ارائه می دهد که در کنار دو دوربینه بودن آن می تواند امکانات خوبی را در اختیار خریداری با بودجه حدود 2.7 میلیون تومان قرار دهد. البته این گوشی می توانست شارژدهی بهتری داشته باشد.

موبایل سامسونگ Galaxy A6 2018

در شرایطی که تحریم ها به اوج خود رسیده و قطعات جانبی موبایل با کمبود مواجه شده است بسیاری از متقاضیان گوشی ترجیحشان این است به جای ریسک کردن به سراغ برند پرطرفدار سامسونگ بروند چرا که شمار این گوشی بین ایرانیان آن قدر زیاد است که نباید نگران کمبود آن در بازار بود.

این روزها مدل بالاتر این گوشی یعنی Galaxy A7 2018 با قیمت 4 میلیون تومان طرفدار زیادی پیدا کرده است اما اگر می خواهید رقمی معادل 2.6 خرج کنید پیشنهاد ما به شما این است گوشی Galaxy A6 2018 را با دقت بیشتری دنبال کنید. این گوشی با دوربین اصلی و سلفی 16 مگاپیگسلی و همچنین 64 گیگابایت حافظه داخلی در رنگ های مشکی, طلایی, آبی و بنفش کمرنگ در بازار موجود است.

نوکیا 6

نوکیا بعد از اینکه سالها به عنوان محبوب ترین گوشی جهان در بازار هوادار زیادی داشت پس از پشت سر گذاشتن شکست در تجربه روی آوردن به گوشی های ویندوزفون به سیستم عامل اندروید روی آورده تا بتواند به روزهای اوج خود بازگردد.

نوکیا 6 یک گوشی کاملا معمولی است که برای آنهایی که می خواهند تا 2.5 میلیون یا کمی بیشتر هزینه کنند گوشی مناسبی است. با این گوشی اگر استفاده معمولی داشته باشید تا یک روز از شارژ آن بیمه هستید. حافظه داخلی 64 گیگی و همچنین صفحه نمایش 5.5 اینچی فول اچ‌دی از نوع IPS LCD خرید این گوشی را برای کابر جذاب می کند. هر چند این مدل از نوکیا انتظاری که از گوشی دوربین موبایل را دارید برآورده نخواهد کرد.

اچ‌تی‌سی U Play

تا همین چند سال پیش گوشی هایی که برند اچ تی سی داشتند یکی از باکلاس ترین و شیک ترین گوشی های اندرویدی محسوب می شدند. با این حال با روی کار آمدن نسل جدید گوشی ها خریداران این برند کاهش یافت.

اچ‌تی‌سی U Play با صفحه نمایش 5.2 اینچی U Play از نوع Super LCD بوده و رزولوشن فول‌اچ‌دی و چیپست ۸ هسته‌ای مدیاتک Helio P10 با فرکانس 1.1 و 2 گیگاهرتز در کنار 3 یا 4 گیگابایت حافظه رم به ترتیب در نسخه‌های 32 و 64 گیگابایتی انتخاب مناسبی برای کاربران است. هرچند شاید 2.9 میلیون کمی برای این گوشی زیاد به نظر بیاید ولی اگر از طراحی جذاب این گوشی خوشتان می آید خرید این گوشی را به شما پیشنهاد می کنیم.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید