درست در همین زمان بود که گلوله باران سربازان و حافظان ایران بار دیگر چشم‌ها را با تاسف به خود دوخت. مدتی پس از گذشت این حادثه روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه تکمیلی  به ارائه جزئیاتی از  جنایت کور تروریستی علیه اتوبوس حامل رزمندگان  غیور اسلام در جاده  خاش- زاهدان  پرداخت .

سلام نو - سرویس سیاسی: ساعاتی پیش بود که قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی اطلاعیه‌ای از حمله انتحاری تروریست‌های تکفیری به اتوبوس حامل رزمندگان اسلام و شهادت و مجروح شدن جمعی از آنان در جاده خاش - زاهدان خبر داد، خبری که به سرعت به تیتر اول رسانه‌ها فارسی زبان تبدیل شد، آن هم در حالی که صبح این حادثه نشست ورشو با تلاش آمریکا و برای اجماع سازی علیه تشکیل شد.

به گزارش سلام نو، دو اتفاقی که شاید واقعا ربط آن چنانی به یک دیگر نداشته باشند، یا شاید هم داشته باشند، ولی هم‌زمانی نمادین آن‌ها جالب توجه بود، چه آن که نشست ورشو قرار بود گل باران و گل ریزان مخالفان جمهوری اسلامی ایران و ایجاد اتحادی برای حمایت از آنان به خصوص طیف سلطنت طلب به رهبری رضا پهلوی باشد.

درست در همین زمان بود که گلوله باران سربازان و حافظان ایران بار دیگر چشم‌ها را با تاسف به خود دوخت. مدتی پس از گذشت این حادثه روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه تکمیلی  به ارائه جزئیاتی از  جنایت کور تروریستی علیه اتوبوس حامل رزمندگان  غیور اسلام در جاده  خاش- زاهدان  پرداخت .

در این اطلاعیه آمده است : یک دستگاه اتوبوس حامل رزمندگان غیور اسلام که پس از اتمام ماموریت مرزبانی از منطقه عازم موطن خود بودند، در جاده خاش- زاهدان توسط خودروی انتحاری تروریست‌های تکفیری هدف حمله  قرار گرفت که در جریان این جنایت تروریستی تاکنون ۲۷ تن از رزمندگان غیور اسلام شهید و ۱۳ نفر مجروح شدند.

از ورشو تا سیستان و بلوچستان؛ دست‌های خونی دشمنان ایران

یکی از اولین واکنش‌ها به فاجعه سیستان و بلوچستان را حشمت‌الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس داشت. او با بیان این که حامیان اصلی جنایت سیستان و بلوچستان در ورشو جمع شده‌اند، گفت: آن چه امروز در حادثه تروریستی جاده خاش - زاهدان رخ داد واقعیات مناسبات مثلث آمریکا، صهیونیست و مرتجعین است.

حشمت الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به حمله انتحاری به اتوبوس یکی از یگان‌های قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه با بیان این که در شش ماه اخیر سفرهایی به استان سیستان و بلوچستان داشتم و نسبت به بروز حوادث تروریستی هشدار داده بودند، گفت: اکنون که حامیان اصلی جنایت جاده خاش، زاهدان در ورشو جمع شده‌اند باید دستگاه دیپلماسی نسبت به این موضوع روشنگری کند.

وی توضیح داد: مثلث آمریکایی صهیونیست و مرتجعین همان کسانی هستند که در نشست ورشو حضور دارند؛ افرادی که همزمان در مرزهای شرقی ایران تروریست‌ها را پرورش داده به طوری که اکنون ده‌ها تروریست دست به اسلحه علیه مردم بیگناه ایران بسیج شدند. بر این اساس لازم است وزارت خارجه اقدامات دیپلماسی‌اش را با توجه به نشست ورشو و این حادثه تروریستی انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: ما همزمان با این اقدام تروریستی در شرق ایران با نمایش سیاسی در ورشو مواجهیم؛ اقداماتی که تحت عنوان برقراری صلح و حقوق بشر در منطقه انجام می‌شود اما واقعیات آن را می‌توان در حادثه تروریستی زاهدان دید. اینها جنبه‌های کاذب سیاست آمریکاست. جنبه واقعی آن را باید در جاده خاش – زاهدان دید که منجر به شهادت مظلوم‌ترین افرادی شد که جانشان را برای دفاع از مرز گذاشتند.

فلاحت‌پیشه تاکید کرد: مردم ایران درک می‌کنند که هدف آمریکا و متحدانش در اقداماتی همچون اعمال تحریم و بی‌ثبات‌سازی، ایجاد ناامنی در داخل ایران است. آنها می‌خواهند ایران را به محل جنایات تروریست‌هایی تبدیل کنند که هیچ‌گونه رحمی ندارند. بی‌رحمی آنها در اقدامات تروریستی اخیر دیده شد.

شاید نتوان رابطه مستقیمی بین سیستان و ورشو دید، هرچند وجود این رابطه نیز دور از ذهن نیست، ولی قطعا نشست‌هایی مثل نشست‌ها ورشو و رویکردی مثل رویکرد آمریکا که خواستار سقوط نظام جمهوری اسلامی با هر وسیله‌ای است نتیجه‌ای جز تقویت مخالفان مسلح جمهوری اسلامی یا همان تروریست‌ها ندارد و رد و نشان از حضور داعش در مجلس تا فاجعه تروریستی الاحوازیه در اهواز و ترورها و آدم ربایی‌ها در سیستان و بلوچستان مشخص است

تروریست‌های جیش‌العدل مسئولیت حمله تروریستی زاهدان را قبول کرد

تنها ساعتی بعد از این حادثه بود که گروه تروریستی جنبش العدل با ارسال پیامی در کانال تلگرامی خود مسئولیت این کشتار فجیع را پذیرفتند.  برخی منابع ایرانی این گروه بعد از نابودی جندالله، با سازمان‌دهی تشکیلاتی‌تر برخی از اعضای آن، شروع به فعالیت و اعلام موجودی کرد. رهبر این گروه صلاح‌الدین فاروقی است که به گفته برخی منابع از اعضای سابق سازمان تروریستی جندالله است و اکنون نیز در پاکستان ساکن است.

اعضای این گروه تروریستی پیش از این نیز اقدامات خرابکارانه و خون باری علیه ایران داشتند. از جمله در تاریخ ۳ آبان ۱۳۹۲ اقدام به حملهٔ غافلگیرکننده به یک گشت مرزبانی در منطقه سراوان نمودند که در پی این کمین ۱۴ نفر از اعضای پلیس مرزبانی ایران کشته شدند و ۷ تن دیگر نیز مجروح گشتند. مهاجمان پس از حمله از مرز ایران و پاکستان عبور کرده و در کشور پاکستان مخفی شدند.

مهم‌ترین اقدام این گروه را شاید بتوان ربایش مرزبانان ایرانی در دو نوبت دانست. گروه تروریستی جیش العدل در بهمن ۱۳۹۲ پنج مرزبان ایرانی را در نزدیکی مرز ایران و پاکستان ربوده و مدتی بعد عکسی از آن‌ها را نیز منتشر ساخت. بعدها گزارش قتل یکی از مرزبانان و تهدیدهای جیش العدل مبنی بر قتل چهار مرزبان دیگر منتشر شد. جیش العدل در مقابل آزادی ربوده شدگان، خواستار آزادی پنجاه عضو زندانی این گروه، دویست نفر از شهروندان سنی مذهب زندانی در ایران و پنجاه نفر از زنان سنی، شده بود که به گفته جیش‌العدل در سوریه در بازداشت سپاه پاسداران بوده‌اند. یک دیگر از کشته‌شدگان این حمله فجیع جمشید دانایی‌فر بود که مرگ غم‌انگیز مایه تاثر عمیق جامعه ایران شد.

اقدام دوم و شاید مهم‌تر این گروه ربایش 14 مرزبان ایرانی در سال جاری بود. تروریست‌های جنبش العدل سه شنبه ۲۴ مهرماه ۱۳۹۷ افراد این گروه از داخل خاک پاکستان به منطقه «لولکدان» در بخش «ریگ ملک» در ۵۰ کیلومتری شهر میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان نفوذ کرده و چهارده نفر از افراد مسلح مرزبان در این منطقه را به اسارت گرفته و به خاک پاکستان بازمی‌گردند. از آن زمان تاکنون رایزنی برای آزادی کامل این مرزبانان ادامه دارد.

این گروه تروریستی هدف خود از این اقدامات تروریستی را حمایت از مردم اهل سنت، بلوچ و البته نیروهای تکفیری در سوریه می‌داند و هر نوبت گروگان‌گیری را به امید معاوضه گروگان‌ها با نیروهای خود انجام می‌دهد.

به نظر می‌رسد نیروهای مسلح و دولت علاوه بر تقویت مرزها و مرزبانی باید به فکر اقدامات جدی و محکم علیه این گروه‌ها تروریستی‌ای که در چندین و چند بار خون مردم ایران را ریختند بکند و جواب قاطعی به آن‌ها بدهد. البته سردار علی فدوی، معاون هماهنگ کننده سپاه در این باره به فارس گفت: جواب ما در صحنه پاسداری از انقلاب اسلامی به جغرافیایی که مربوط به خود ما هست محدود نیست و مربوط به جغرافیای انقلاب اسلامی است.

وی گفت: این پاسخ ها با محکم‌ترین وجه ممکن در طول این مدت برقرار بوده و این بار هم مانند قبل دشمنان ما جواب‌ بسیار محکمی از پاسداران انقلاب اسلامی دریافت می‌کنند. حال باید صبر کرد و دید پاسخ ایران این بار چه خواهد بود؟

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید