با شکست حزب کارگر در انتخابات سال قبل پناهجویانی که قصد دارند از راه دریا وارد این کشور شوند، با خروج از خاک این کشور در مراکز و اردوگاه‌های غیر مجهز پناهجویان نگهداری می‌شوند.

به گزارش سلام نو، یک روز بعد از تصویب لایحه مهم نمایندگان پارلمان استرالیا مبنی بر درمان پناهجویان در داخل خاک استرالیا امروز چهارشنبه «اسکات موریسون» نخست وزیر استرالیا از بازگشایی مجدد مرکز نگهداری پناهجویان خبر داد.

مجلس نمایندگان استرالیا روز سه شنبه با تسهیل انتقال پناهجویان بیمار از مراکز پردازش پرونده‌های پناهجویی در خارج از استرالیا به داخل کشور موافقت کرد. بدین ترتیب برای نخستین بار از سال 1929 تاکنون، دولت استرالیا در رأی‌گیری درباره یک قانون کلیدی در مجلس نمایندگان شکست خورد.

به‌رغم آنکه نخست وزیر استرالیا معتقد است که با تصویب این لایحه سیاست‌های مرزی کشور تضعیف می‌شود و باعث افزایش قاچاق انسان می‌شود اما مخالفین دولت را به توزیع نگرانی در جامعه قبل از انتخابات متهم می‌کنند.

دولت‌های استرالیا همواره در پنج سال اخیر از سیاست خود درزمینهٔ نگهداری پناهجویان در اردوگاه‌های خارج از خاک این کشور دفاع کرده‌اند. دلیل اصلی دولت استرالیا کاهش ورود و قاچاق پناهجویان در پنج سال اخیر بوده است.

دولت استرالیا یک ماه پیش اعلام کرده بود که به دلیل کاهش شمار ورود غیرقانونی پناهجویان قصد دارد تا دو مرکز نگهداری آنها در شهرهای ملبورن و سیدنی را تعطیل کند.

در حال حاضر هشت مرکز نگهداری پناهجویان در استرالیا فعال است که تنها در مأنوس و نارو حدود یک هزار پناهجو حضور دارند.

انتشار خبر مصوبه پارلمان استرالیا به‌منظور تسهیل رسیدگی به وضعیت پناهجویان بیمار با استقبال پناهجویان حاضر در جزیره مأنوس مواجه شده است.

با شکست حزب کارگر در انتخابات سال 2013 و روی کار آمدن دولتی مهاجر ستیز، پناهجویانی که قصد دارند از راه دریا وارد این کشور شوند، با خروج از خاک این کشور در مراکز و اردوگاه‌های غیر مجهز پناهجویان نگهداری می‌شوند.

ایرنا/

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید