حسین کنعانی مقدم با تاکید بر نقش بی بدیل ایران در سوریه تاکید کرد: در مجموع باید به این نکته توجه کرد که روسیه می‌داند بدون ایران نمی‌تواند در سوریه حضور داشته باشد.

سلام نو - سرویس سیاسی: درگیری‌های جسته و گریخته و غیرمستقیم اسرائیل با ایران در سوریه که عموما منجر به بمباران برخی مواضع ایران می‌شود این روزها توجه همه ناظران سیاسی در خاورمیانه را به خود جلب کرده.

میل آمریکا به تضعیف یا نابودی جمهوری اسلامی در کنار فشارهایی که روی نتانیاهو وجود دارد گمانه زنی‌ها را درباره میل اسرائیل و آمریکا به تنش مستقیم با ایران افزایش داده.

برخی معتقدند یک تنش مستقیم و مقطعی بین اسرائیل یا آمریکا به ایران هم باعث تغییرات مطلوب این دو در رژیم ایران می‌شود هم موضع ترامپ و نتانیاهو را تقویت می‌کند.

از سوی دیگر گروهی معتقدند نباید تهران را چنین دست کم گرفت و درگیری مستقیم با ایران به معنای آغاز جنگی است که آتشش دامن تمام دنیا را می‌گیرد.

بعید است کار ایران و اسرائیل به تقابل مستقیم بکشد

حسین کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا و کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با سلام نو با اشاره مدل تقابل بین جبهه مقاومت و رژیم صهیونیستی گفت: ما سال‌هاست که با رژیم صهیونیستی درگیر هستیم و جبهه مقاومت هر جا توانسته به این رژیم ضربه زده.

وی در ادامه افزود: اخیرا مدتی است که صهیونیست‌ها حماقت کردند و به بعضی از مراکز آموزشی نیروهای مقاومت به بهانه نیروهای ایران حمله می‌کنند که در مقابلش ما هم گفتیم اقداماتی انجام می‌دهیم.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه با اشاره به وضعیت فعلی ایران و اسرائیل و عواقب احتمالی هر نوع تقابل تاکید کرد: ما در این چهارچوب خط تقابل مستقیمی که با رژیم صهیونیتسی در جولان داریم مقابله به مثل می‌کنیم، اما من بعید می‌دانم با وضعیت فعلی جنگ مستقیم بین ایران و اسرائیل شکل بگیرد چون هم اسرائیل هم آمریکا می‌دانند هرگونه تقابلی منجر به محو شدن کامل این رژیم از صفحه سیاست و جغرافیا می‌شود و این ریسک، ریسک بسیار بالایی است.

روسیه می‌داند بدون ایران امکان حضور در سوریه را ندارد

کنعانی مقدم با اشاره به اهداف کشورهای حاضر در سوریه گفت: روسیه، ایران، ترکیه و آمریکا هر کدام منافع متفاوتی در سوریه دارند. ایران دنبال حفظ امنیت خود و امنیت منطقه است، روسیه به دنبال حفظ پایگاه‌های خود در مدیترانه است، ترکیه دنبال کنترل کردها است و آمریکا هم دنبال حفظ امنیت اسرائیل است.

وی با اشاره ارتباط روس‌ها با رژیم صهیونیستی گفت: بر همین مبنا روسیه با اسرائیل همکاری دارد و ظاهرا روسیه به اسرائیل این اجازه را داده که پایگاهایی از ایران را که درباره‌اش احساس خطر می‌کند با اطلاع قبلی هدف قرار دهد.

وی در ادامه با اشاره به رویکرد خاص روسیه در سوریه گفت: در همین حال چون روسیه اجازه استقرار اس سیصد در دمشق را نداد عملا فضای سوریه را برای هر نوع عملیات موشکی و هویی باز گذاشت که باعث انتقاد ایران هم بوده.

کنعانی مقدم با این همه روسیه را متعهد به تعهدات خود دانست و افزود: ما منتظر نشست سوچی هستیم و باید دید آخرین تحولات آن نشسته سه جانبه چه خواهد بود چون خروجی این نشست هر چه باشد روسیه خود را به متعهد به اجرا آن می‌داند.

وی در انتها با تاکید بر نقش بی بدیل ایران در سوریه تاکید کرد: در مجموع باید به این نکته توجه کرد که روسیه می‌داند بدون ایران نمی‌تواند در سوریه حضور داشته باشد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید