یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت ایران در حوزه بهداشت و درمان خیلی بهتر از سایر کشورها همچون ترکیه، پاکستان و هند است.

به گزارش سلام نو، جلال میرزایی درباره مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی پس از گذشت چهل سال بیان کرد: بعد از انقلاب دستاوردهای مختلفی در حوزه‌های متفاوتی داشته‌ایم. به عنوان مثال در بحث آموزش عالی دستاوردهای انقلاب هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی بسیار عالی بوده است. در زمینه بهداشت و درمان اقدامات اساسی انجام شده است، امروز اگر بخواهیم خودمان را از نظر بهداشت و درمان با کشورهایی نظیر ترکیه، پاکستان و هند و سایر کشورها مقایسه کنیم وضعیت ایران بهتر است.

وی در ادامه اظهار کرد: در حوزه گازرسانی کار بی نظیری انجام شده که اصلاً ما قبل از انقلاب تجربه‌ای در این زمینه نداشتیم. امروز نه تنها شهرهای ما بلکه بیشتر روستاهای کشور نیز گازرسانی شده اند.

نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره به مهم‌ترین چالش پیش روی انقلاب پس از چهل سالگی تصریح کرد: زمانی که یک انقلاب به بلوغ می‌رسد و دارای دستاوردهایی نیز هست، این نگرانی وجود دارد که تصمیماتی غلط در داخل آن اتخاذ شود که به نوعی دستاوردهای آن را از بین ببرد. یکی از چالش‌های جدی که کشور امروز با آن مواجه است و عده‌ای از آن به عنوان یک فرصت برای آبادانی کشور با اتکا به ظرفیت‌های داخلی یاد می‌کنند، نابسامانی در روابط بین المللی است. فشارهایی که امروز علیه ما اعمال می‌شود یک چالش جدی است و ما باید با تدبیر و بدون از دست دادن ارزش‌های خود و برای حفظ دستاوردهای چهل ساله انقلاب خودمان را با شرایط متغیر بین المللی مقداری انطباق دهیم.

میرزایی در ادامه خاطرنشان کرد: انطباق به معنای هم رنگ شدن و وادادگی و ادغام شدن نیست بلکه به معنای اتخاذ تصمیمات درست متناسب با تحولاتی است که در عرصه بین الملل اتفاق می‌افتد. ما اگر تحولات را به درستی شناسایی نکنیم، تهدیدهای ناشی از آن را نیز جدی نمی‌گیریم و احتمال دارد که از این ناحیه با محاسبات اشتباه، با دست خودمان مشکلاتی برای خود به وجود بیاوریم.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که بزرگترین اشتباه رخ داده در انقلاب چهل ساله چیست؟ بیان کرد: یکی از تهدیدات که در داخل کشور ریشه دارد عدم شکل گیری گردش نخبگان در کشور است که این امر باعث بی اعتمادی نسبت به برخی از سازمان‌ها و نهادها شده است.

این عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه تاکید کرد: روند جامعه پذیری سیاسی در کشور خیلی ضعیف بوده و یا با اتکا به کلی گویی سعی کردیم این جامعه پذیری شکل بگیرد که غلط بوده و باعث شکاف بین حاکمیت و بخشی از مردم شده است. مسئله دیگری که به عنوان تهدید می‌توان از آن یاد کرد، تهدیدات خارجی علیه امنیت ملی است که در رأس آن آمریکا قرار دارد که متأسفانه کشورهایی نظیر عربستان و امارات نیز به این تهدید اضافه شده اند.

میرزایی در پایان گفت: ما باید در کنار تقویت قدرت سخت خود، از منابع قدرت نرم خود برای مقابله با این تهدیدات استفاده کنیم تا با هزینه کم‌تر بتوانیم با این تهدیدات مقابله کنیم./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید