سفیر ایران در کوبا گفت: برجام بین شش کشور و ایران، یک توافق بین المللی بود که از همان ابتدا، علیرغم اجرای تمام تعهدات از سوی ایران، از سوی آمریکا با کارشکنی مواجه شد.

به گزارش سلام نو،  کامبیز شیخ حسنی در این مصاحبه ، انقلاب اسلامی را حاصل تلاش صد ساله مردم ایران برای رهایی از استبداد و کسب استقلال واقعی عنوان نمود.

شیخ حسنی ضمن مقایسه رژیم های دیکتاتوری سابق در ایران و کوبا، تجربه مشترک دو ملت در این زمینه را یادآور و تاکید نمود که مردم ایران از این بابت که اینک مقدرات و سرنوشت آنان توسط خودشان تعیین می گردد، خرسند هستند و در مجاهدتی 40 ساله، برغم مشکلات ناشی از دشمنی تمام عیار نظام سلطه، برای استقلال، رشد و توسعه کشور تلاش می کنند.

سفیر ایران در کوبا با برشمردن دستاوردهای ملت ایران و ارائه ارقام و آمار اقتصادی در این 4 دهه، سیاست خارجی ایران را مبتنی بر اصول نه شرقی و نه غربی و ایران را کشوری با ثبات توازن بخش در منطقه ای پر تنش، و برخوردار از روابطی خوب با همسایگان و غالب کشورهای جهان توصیف کرد.

شیخ حسنی در بخش دیگری از مصاحبه در مورد رفتارهای دولت آمریکا بر علیه ملت ایران عنوان داشت: محاصره 60 ساله کوبا و تمام دسایسی که آمریکا علیه شما انجام داده، در 40 سال گذشته به شکل بسیار مشابهی در مورد ما هم انجام گرفته و این دشمنی ادامه خواهد داشت، چون قدرت ها و در راس شان آمریکا، به ویژه تحت ریاست ترامپ نامتعادل، حاضر به پذیرش حقوق کشورهای مستقل و احترام به آنها نیستند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران از سوی دیگر در مورد مسئله هسته ای گفت: برجام بین شش کشور و ایران، یک توافق بین المللی بود که از همان ابتدا، علیرغم اجرای تمام تعهدات از سوی ایران، از سوی آمریکا با کارشکنی مواجه شد و دولت ترامپ هم به صورت یکجانبه و غیرقانونی از آن خارج و کلیه تحریم ها علیه مردم ایران را اعاده و دیگر کشورها را هم برای عدم تجارت و همکاری با ایران تحت فشار قرار داد.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است که برخورداری مردم ایران از مزایای برجام حق مسلم آنهاست، که متاسفانه تا این لحظه از آن دریغ شده است.ساحات هم که اتحادیه اروپایی در هفته گذشته نهایی کرد نیز، 'یک قدم اول و دیر هنگام از سوی اروپاست.' و باید دید در عمل چه میزان انجام تعهدات اروپا در قبال ملت ایران را تسهیل می کند؟ تاکید می کنیم اگر مردم ایران از مزایای برجام بهره مند نشوند، ما براساس منافع ملی خود عمل خواهیم کرد.

پایان بخش مصاحبه سفیر کشورمان روابط دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کوبا بود. وی ضمن تصریح بر سطح عالی روابط سیاسی، از تلاش های انجام شده درخصوص گسترش هرچه بیشتر روابط اقتصادی دو کشور با اشاره به دستاوردهای روابط درسال گذشته میلادی و تلاشهای صورت گرفته جهت ارتقاء آن در حوزه های بهداشت و درمان، بیوتکنولوژی، نانو تکنولوژی، کشاورزی، صنعت برق و آب ابراز امیدواری کرد .

شیخ حسنی اشاره داشت که با برگزاری هفدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور در ماه ژانویه سالجاری و امضاء اسناد مختلف، تحول محسوسی در روابط اقتصادی دو کشور اتفاق خواهد افتاد و دو ملت بزودی از ثمرات آن بهره مند خواهند شد./ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید