رئیس سازمان امداد و نجات خدمات امداد رسانی در اجرای طرح زمستانه جمعیت هلال احمر را تشریح کرد.

به گزارش سلام نو، مرتضی سیلمی امداد و نجات زمستانه گفت: در طرح امداد و نجات زمستانه جمعیت هلال احمر کشور یک هزار و ۲۴۵ پایگاه امداد و نجات (شامل ۵۵۹ پایگاه ثابت و ۶۸۶ پایگاه سیار) به صورت شبانه روزی با استفاده از یک هزار و ۱۰۰ دستگاه آمبولانس، ۳۶۴ دستگاه خودروی نجات، ۵۲ دستگاه خودروی ویژه عملیاتی (آرگو) و پشتیبانی توسط ۲۴ فروند بالگرد و یک هزار و ۳۲۸ دستگاه خودرو‌های کمک دار در طول زمستان ۹۷، خدمات امدادی مورد نیاز را به هموطنان ارائه می‌کند.

وی با اشاره به عملیات و خدمات امداد و نجات در طرح زمستانه ۱۳۹۷ از ۲۲ آذر ماه تا ۲۰ بهمن خاطرنشان کرد: کل ماموریت امداد و نجات ۵۸۲۹ مورد است که با ۳۰۶۰ مورد که حوادث ترافیکی ۵۲ درصد از ماموریت‌های امداد و نجات را دربر گرفته است.

رییس سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: حوادث جوی سیل، برف وکولاک و.. ۱۴ درصد از ماموریت‌های امداد و نجات که ۸۰۳ مورد بوده است را در برگرفته همچنین به ۷۳۳۱۲ نفر امدادرسانی شده است و این نکته حائز اهمیت است که ۸۵ درصد از افراد امدادرسانی شده مربوط به حوادث جوی بوده است.

سلیمی با بیان اینکه ۲۶۹۹ به مراکز درمانی منتقل و ۳۹۷۶ نفر به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کرده‌اند تصریح کرد: همچنین ۸۵۱۸ اسکان اضطراری برای افراد در راه مانده و آسیب دیده مهیا شده و عملیات نجات فنی ۶۷۵ مورد بوده که رهاسازی ۱۴۲۰ مصدوم در سوانح ترافیکی انجام شده است.

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های این سازمان در طرح زمستانه امداد و نجات ادامه داد: برپایی ۸۴۹ دستگاه چادر، توزیع ۹۶۵۰ تخته پتو، ۲۷۵۱ تخته موکت، ۷۷۰۰ کیلوگرم نایلون، ۸۱۲۲ بسته غذایی، ۳۲۰۰ بطری آب معدنی، ۱۳۱۷۹ قوطی کنسروجات، ۴۸۰۰ قرص نان و سایر اقلام غذایی و زیستی نیز از دیگر فعالیت‌های این سازمان در طرح زمستانه بوده است.

رییس سازمان امداد و نجات با اشاره به اهداف طرح امداد و نجات زمستانه جمعیت هلال احمر یادآور شد: کاهش زمان حضور در صحنه حوادث و کاهش آسیب‌های جانی ناشی از حوادث ترافیکی در محور‌های برون شهری، افزایش سرعت امدادرسانی در سوانح ترافیکی و غیر ترافیکی، ارتقاء ایمنی جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی کشور و ایجاد آرامش برای مسافران، اسکان، تغذیه و پوشش امدادی مسافران گرفتار در محور‌های مواصلاتی برفگیر، افزایش آمادگی و توان عملیاتی جمعیت هلال احمر در حوادثی همچون سیل، توفان، برف و کولاک و فزایش توانمندی مسافرین زمستانی در مواجه با سوانح مختلف از طریق توصیه‌های ایمنی و آموزش‌های چندرسانه‌ای همچون کلیپ‌های آموزشی و هشدار‌های ایمنی از اهداف اصلی جمعیت هلال احمر کشور است./ایلنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید