کاش در این شرایط اعضای بازنشسته هیات رییسه فدارسیون فوتبال اگر به فکر منافع ملی نیستند به فکر اندک شادی دل مردم باشند و با لجبازی فوتبال ایران را به تعلیق نکشانند.

سلام نو - سرویس ورزشی: تمام ماجرا از 15 آذر و عدم حضور مهدی تاج در محل فدارسیون فوتبال شروع شد. رییس فدارسیون فوتبال با پایان مهلت کار بازنشستگان دیگر در محل فدارسیون حاضر نشد و تلفنش را هم خاموش کرد تا به سرعت زمزمه تعلیق فوتبال ایران به گوش برسد.

به گزارش سلام نو، نزدیکان تاج گفتند که رییس فدارسیون فوتبال در اعتراض به نظر وزارت ورزش و شخص وزیر ورزش در دو ماه اخیر و همچنین بی‌تفاوتی و بی‌مهری به تیم‌های ملی فوتبال به ویژه تیم ملی بزرگسالان آن هم در آستانه جام ملت‌ها و بی‌پاسخ ماندن نامه‌های فدراسیون فوتبال از سوی او، تصمیم به عدم حضور در فدراسیون فوتبال با وجود قانونی بودن ادامه حضورش گرفته است.

سلطانی‌فر که در هفته‌های گذشته به طور پیوسته درباره استقلال و پرسپولیس حرف زده بود، درباره وضعیت بازنشستگی تاج سکوت اختیار کرده بود و حتی پس از غیبت او در فدارسیون فوتبال در واکنش به این که وضعیت تاج چگونه می‌شود فقط لبخند زد!

چه کسانی می‌توانند فوتبال ایران را تعلیق کنند؟

در حالی که جام ملت‌های آسیا درست یک ماه دیگر در امارات آغاز می‌شود و همه انتظار تمرکز روی آماده شدن تیم فوتبال برای این رقابت‌ها را دارند، سایه تعلیق دوباره برسر فوتبال ایران افتاد و خاطره شاهکار علی‌آبادی، احمدی‌نژاد و داریوش مصطفوی که منجر به تعلیق فوتبال ایران شدند برای همه زنده شد.

در این دوره نیز با توجه به قانون منع به کارگیری بازنشستگان انتظار می‌رفت که بازنشستگان فدراسیون فوتبال از سمت خود کنار بروند، اما چنین نشد و در نهایت تاج با توسل به ماده 60 در فدارسیون ماندنی شد ولی دیگر اعضای هیات رییسه فدارسیون به حضور خود به شکل سابق ادامه دادند.

به هر شکل در این بین اولین تغییر در پست دبیر کل پیش آمد که یک پست انتصابی است. بر این اساس محمدرضا ساکت استعفای خود را تقدیم کرد و مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال هم ابراهیم شکوری را به عنوان سرپرست دبیرکلی برگزید.

از سوی دیگر تاج هم با توجه به ماده 60 و ایثارگری مشکلی برای ادامه فعالیت نداشت اما 5 عضو هیات رییسه راهی برای ماندن ندارند. آنها طبق قانون باید از سمت خود استعفا بدهند وقتی به آخرین مهلت کنار رفتن بازنشسته ها رسیدند هیچ اقدامی در این باره نکردند.

در ادامه با پنج عضوی که می‌توانستند فوتبال ایران را تعلیق کنند آشنا می‌شوید.

کاظم طالقانی؛ نماینده هیات های فوتبال در هیات رییسه: طالقانی رییس هیات فوتبال استان خوزستان که در سال های گذشته با وجود مشکلات فراوان در امر برگزاری مسابقات در این استان عنوان برترین هیات فوتبال کشور را به خود اختصاص داد در 18 اردیبهشت ماه 95 با رای قاطع مجمع به عضویت هیات رییسه در آمد. او حاشیه کم نداشته است. شایعه شد که او برای جدایی کی‌روش قبل از جام جهانی تلاش جدی کرده و البته در این میان فرزندش هم بازداشت شد که ظاهرا ربطی به فوتبال نداشت.

محمود اسلامیان؛ اصفهانی اهل تجارت: محمود اسلامیان در فضای غیر فوتبالی فردی کاملا شناخته شده و کاربلد است. او به عنوان رییس سازمان بازنشستگی کل کشور و عضو اتاق بازرگانی اصفهان که پست های اقتصادی دیگری نیز در کارنامه اش دارد، به واسطه اصفهانی بودن رفاقت خوبی نیز با مهدی تاج دارد. او پس از چند بار تلاش در نهایت با حمایت تاج در سال 96 توانست رای لازم برای عضویت در هیات رییسه فدارسیون فوتبال را کسب کند.

حیدر بهاروند؛ نایب رییس دوم تاج: بهاروندی که اردیبهشت ماه 95 با اخذ 37 رای در دور اول و 44 رای در دور دوم از اعضای مجمع توانسته بود به هیات رییسه فدراسیون فوتبال برسد، 25 اسفند 95 با رای همین مجمع نایب رییس دوم و ریاست سازمان لیگ فوتبال را برعهده گرفت. او حالا نزدیک به 3 سال است که در هیات رییسه فدراسیون فوتبال عضویت دارد.

فریدون اصفهانیان؛ ابوالمشغال فوتبال ایران:  اصفهانیان عجیب‌ترین مورد این لیست است. او علاوه بر ریاست کمیته داوران و عضویت در هیات رییسه فدراسیون فوتبال، ریاست شورای شهر زنجان و ریاست هیات فوتبال استان زنجان را هم بر عهده دارد تا یک مدیر بازنشسته‌ی چهار شغله باشد! اصفهانیان از حامیان جدی خصوصی بودن فوتبال و ادامه کار بازنشستگان است!

علی کفاشیان؛ آشک کشک خاله فوتبال: حال یک دهه می‌شود که کفاشیان بی‌خیال دو و میدانی و کمیته ملی المپیک شده و تمام وقت در فوتبال حضور دارد. او "آش کشک خاله" فوتبال است و خواهی نخواهی پای فوتبال ایران است.

او وقتی بعد از 8 سال با وجو بازنشستگی نتوانست رییس فدراسیون بماند با مهدی تاج طرح پوتین- مدودف را اجرا کردند و با احراز پست ریاست توسط تاج، نایب رییس اول فدراسیون نام گرفت و اکنون هم معتقد است فدراسیون خصوصی است و اهل استعفا نیست.

سایه تعلیق دور شد؛ حداقل فعلا

در نهایت سایه سنگین تعلیق با مصاحبه مسعود سلطانی‌فر در کرمان از سر فوتبال ایران دور شد. او در جمع خبرنگاران گفت: آقای تاج که تلاش خوبی داشتند و از جانبازان دوران دفاع مقدس هستند با استفاده از  ماده 60 قانون جامع ایثارگران می تواند به کار خود در فدراسیون ادامه دهند  و این موضوع در حال پیگیری و انجام مراحل اداری واجرایی است و در مورد سایر بازنشستگان فدراسیون هم تغییراتی را در دبیر کلی شاهد بودیم که جا دارد از زحمات دلسوزانه آقای ساکت تشکر کنم و درباره سایرین هم به زودی مجمع عمومی فدراسیون فوتبال در چهار چوب اساسنامه تصمیمات مقتضی و قانونی راخواهد گرفت ولی در هرصورت از همه انتظار دارم منافع ملی را رعایت کنند.

با تضمین حضور تاج فعلا سایه تعلیق از سر فوتبال ایران کم شده ولی هنوز مشکل دیگر بازنشستگان پابرجسات. ظاهرا نه دولت قصد کوتاه آمدن دارد نه بازنشستگان قصد کناره‌گیری و کاری هم نمی‌شود کرد!

کاش در این شرایط اعضای بازنشسته هیات رییسه فدارسیون فوتبال اگر به فکر منافع ملی نیستند به فکر اندک شادی دل مردم باشند و با لجبازی فوتبال ایران را به تعلیق نکشانند.

شرایط کنونی بیش از همه به ضرر تیم ملی فوتبالی است که به آرامش و تمرکز نیاز دارد. فوتبال ایران با شرایط فعلی و با تهدید فیفا می‌تواند بار دیگر مزه تعلیق را بچشد و به شکل جدی به عقب برگردد! آن هم وقتی که قرعه جام ملت‌ها به نام ایران خورده و تیم ملی هم آماده است و شانس شکستن طلسم قهرمانی را داریم. کاش مسئولین فدارسیون و وزارت ورزش برای یک بار فقط و فقط به مردم فکر کنند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید