استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اکنون مردم سیستان بر اثر خشکسالی‌های چندساله از نظر اقتصادی در مضیقه و تنگنا قرار دارند و از طرفی طوفان‌های شن که بیش از نیمی از سال ادامه دارد، این مردم صبور و شکیبا را رنج می‌دهد. سیستانی‌ها مرزداران غیور و صبوری هستند که باید مورد توجه دولت و نظام باشند.

به گزارش سلام نو، موهبتی در برنامه "زنده باد زندگی" شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی ایران افزود: سیستان و بلوچستان یکی از مهمترین استان‌ها و استراتژیک ترین نقطه کشور است که ۳ درصد جمعیت و یازدهم و نیم درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده است.

استاندار اظهار کرد: خدمات چهل ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در استان سیستان و بلوچستان غیر قابل احصا و شمارش است اما واقعیت این است که مردم استان ما بیش از نیازهای اساسی و امکاناتی از قبیل راه، آب، بهداشت و غیره نیازمند احترام، محبت و اعتماد از سر اعتقاد هستند و این اعتماد است که موجب رفع بسیاری از مشکلات خواهد شد.

وی ادامه داد: از زمانی که استان سیستان و بلوچستان شکل گرفت تنها شش شهرستان داشت و اکنون به بیش از ۲۰ شهرستان رسیده که هر یک از این شهرستان‌ها ویژگی‌ها و برجستگی‌های منحصر به فرد و متفاوتی دارد: استان سیستان و بلوچستان دارای ۴۸ شهر و نه هزار و ۵۰۰ نقطه مکان آبادی می‌باشد و بیش از ۵۱ درصد جمعیت آن روستانشین هستند.

وی اظهار کرد: سیستان روزی انبار غله کشور و تا قبل از خشکسالی‌های اخیر دریاچه هامون منبع سرشار تأمین پروتئین و ماهی مصرفی مردم استان و سایر استان‌های کشور بوده است.

وی تصریح کرد: منطقه سیستان با کشت سالیانه بیش از ۵۰ هزار هکتار و تولید انگور یاقوتی و صیفی جات در امر تولید کشور بسیار اثرگذار و نقش آفرین بوده است.

موهبتی افزود: اکنون مردم سیستان بر اثر خشکسالی‌های چندساله از نظر اقتصادی در مضیقه و تنگنا قرار دارند و از طرفی طوفان‌های شن که بیش از نیمی از سال ادامه دارد، این مردم صبور و شکیبا را رنج می‌دهد. سیستانی‌ها مرزداران غیور و صبوری هستند که باید مورد توجه دولت و نظام باشند.

وی خاطرنشان کرد: قدمت تاریخی سیستان ویژگی منحصر به فردی است که در شهر سوخته با بیش از پنج هزار سال قدمت تاریخی، جراحی مغز و چشم انجام می شده حتی در آن زمان لوله کشی آب داشته و به بهشت کاوشگران و باستان شناسان نیز معروف است البته نظیر شهر سوخته سیستان در سراوان، نیکشهر و ایرانشهر هم شهرهایی با قدمت تاریخی کهن داریم./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید