عید که می‌رسد همه به فکر این می‌افتند که برای سفر کجا بروند؟ بسیاری در پاسخ به این سوال به شمال، اصفهان و مشهد می‌روند و چند روز عید را در این سه مقصد سنتی گردشگری ایرانیان می‌گذرانند. <br/>ما برای عید امسال شما یک پیشنهاد متفاوت داریم پیشنهادی که فراسوی مقاصد مشهوری چون شمال کشور، اصفهان، مشهد و حتی شیراز و کیش هستند؛ یعنی تهران.

تهران؛ شهری برای عید

نخستین پیشنها ما به خصوص برای ساکنین تهران"تهران گردی" است. تهران در روزهای عید خالی از ترافیک است و آسمانی به شدت آبی دارد و نمایی به شما می‌دهد که کم‌تر در طول سال می‌توان دید.

کاخ گلستان؛ جواهری در قلب تهران

اولین و شاید بهترین مقصد گردشگری تهران در تمام فصل‌های سال کاخ گلستان است، تنها اثر تهرانی ها که در میراث جهانی یونسکو هم ثبت شده است. کاخ گلستان، یادگار ناصر الدین شاه قاجار است و باغی از شکوه و زیبایی و عظمت در معماری ایرانی است.

کاخ گلستان، در پایتخت فرهنگ و هنر باستانی تهران قرار دارد. این کاخ در نزدیکی توپخانه یا همان میدان امام خمینی قرار دارد و مجموعه‌های تاریخی متنوعی از جمله میدان مشق، موزه ملی ایران، موزه آبگینه و ساختمان های معروف و قدیمی وزارت خارجه، دادگستری و وزارت اقتصاد در اطراف آن قرار دارند.

موزه ملی و کتابخانه ملک نیز در نزدیکی کاخ گلستان قرار دارند، دو مجموعه کم نظیری که هر کدام گنجینه‌های بسیاری را دل خود دارند.

موزه جواهر تهران

موزه جواهرات ملی ایران در خزانه‌ی بانک مرکزی قرار دارد و به صورت موزه نیز استفاده می‌شود. این خزانه-موزه در ساختمان بانک مرکزی ایران در خیابان فردوسی تهران قرار دارد و بسیاری از جواهرات سلطنتی ایران از دوره‌ی صفوی، دوره افشار، قاجار و پهلوی در این موزه به نمایش درآمده‌اند.

از جمله این جواهرات کم‌نظیر می‌توان به الماس دریای نور، جقه نادری، تاج فرح پهلوی، تاج کیانی، کره جواهر نشان، تخت طاووس قاجاری (تخت خورشید) و تخت نادری اشاره کرد. مجموعه جواهرات ملی ایران از لحاظ ارزش هنری، تاریخی و منحصر به فرد بودن، در شرایطی است که حتی زبده‌ترین کارشناسان و ارزیابان جهان هم نتوانسته‌اند ارزش واقعی یا تقریبی آن را محاسبه کنند. اشیاء و جواهرات قیمتی این خزانه 75 درصد از پشتوانه‌ی اسکناس کشور را تشکیل می‌دهند.

برج میلاد و پل طبیعت

برج میلاد و پل طبیعت دو جاذبه گردشگری مدرن تهران هستند که محصول دو دهه اخیر هستند. برج میلاد، رستوران گردانش و سالن همایش‌هایش‌های مرکز فرهنگی و اداری جدید تهران است که یکی از مرتفع‌ترین برج‌های منطقه خاورمیانه هم است.

در طرف دیگر پل طبیعت، یکی از جدید ترین مقصدهای گردشگری تهران است که همچون پارک ژوراسیک و دریاچه خلیج فارس و مجتمع های تجاری آن، بسیار مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار ندارد.

اما جادوی هشتگ ها در اینستاگرام سبب شده تا این مقصد گردشگری در سالهای اخیر در کانون توجه تهران گردها قرار بگیرد.

پل ۲۷۰ متری تهران که نزدیک پارگ طالقانی و اتوبان حقانی واقع شده، بوستان های آب و آتش و طالقانی را به هم وصل می کند و حاصل خلاقیت لیلا عراقی مهندس جوان ایرانی است.

پل طبیعت را مثل پل معلق اردبیل باید یکی از جذاب ترین مقصدهای گردشگری هوایی کشور دانست. این پل، بزرگ‌ترین پل دو طبقه غیر خودرویی ایران است که شب‌ها به دلیل نورپردازی جذاب، گردشگران بسیاری را جذب می‌کند.

خانه موزه مقدم

خانه موره مقدم یکی از مقاصد خاص گردشگری تهران است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است و تنها حرفه‌ای‌ها با این مقصد آشنایی دارند.

خانه مقدم، گران ترین خانه جهان در تهران است و آثاری که در آن نگهداری می‌شود قیمت بسیار زیادی دارد که این خانه را به گران‌ترین خانه تهران تبدیل کرده.

پله‌های جمشیدیه

پارک جمشیدیه یکی از زیباترین پارک‌های تهران و یکی از جاذبه‌ها طبیعی گردشگری آن است و با مساحتی حدود ۱۰ هکتار در انتهای نیاوران قرار دارد و از شمال به کوه کُلَکچال، از جنوب به باغ دولو، از شرق به خیابان جمشیدیه و از غرب به جاده‌ی کلکچال محدود است.

از ویژگی‌های این‌پارک، دریاچه، آبشار مجاور و نیز آبنماهای سنگی است که جلوه‌ای خاص به آن داده‌اند. همچنین این پارک در ابتدای مسیر اصلی صعود به پناهگاه کُلَکچال قرار دارد. پارک جمشیدیه، دارای چهار در ورودی است که ارتفاع در ورودی اول از سطح دریا ۱۸۲۰ متر و بالاتر از آن ۲۱۰۰ متر است‌.

کد خبرنگار: ۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید