از سه روز پیش که این خبر کم و بیش و بدون ذکر جزئیات در رسانه ها مطرح شد، مردم واکنش تندی در شبکه های اجتماعی داشتند. تقریبا تمامی کاربران این طرح را مصداق بارز رانت دانسته و از نمایندگان خواسته بودند، با این طرح مخالفت کنند.

سلام نو - سرویس سیاسی: داستان از آنجایی شروع می شود که سازمان اداری مجلس به نمایندگان برای انجام هماهنگی در مورد تردد خودروهای نمایندگان در خط ویژه‌ نامه می زند. اتفاقی که در سال های قبل هم افتاده بود اما کمتر رسانه ای شد. امتیازی تبعیض آمیز که در صورت اجرایی شدن، بهارستان نشینان را دورتر از مردم می‌کند.

به گزارش سلام نو، سازمان اداری مجلس شورای اسلامی در نامه ‌ای به نمایندگان اعلام کرده بود که اگر تمایل دارند خودروی آنها از خط ویژه‌ عبور کند شماره خودرو را برای انجام هماهنگی و اقدامات لازم جهت صدور مجوز اعلام کنند. این در حالی است که وسایل نقلیه مجلس شورای اسلامی این مجوز را دارد که اگر کار اضطراری پیش آید با همان چند خودروی سازمانی امکان تردد در خط ویژه‌ را داشته باشند. اما گویا برخی به معنای واقعی کلمه خواهان رانت هستند و حاضر نیستند صبح ها دقایقی زودتر از خانه بیرون بزنند.

اولین بار محمدرضا تابش، این نامه نگاری صورت گرفته را فاش کرد و این تصمیم را پوست خربزه انداختن زیر پای مجلس شورای اسلامی و نمایندگان دانست. او همچنین گفته است برای نمایندگان نباید تبعیض مثبتی در نظر گرفته شود. هر چند رانتی که صحبت از آن است در زمره تبعیض مثبت هم قرار نمی گیرد.

کمونیست‌ها خطی را برای عبور و مرور مقامات اختصاص داده بودند

"زمانی که کمونیست‌ ها در مسکو قدر ت داشتند و روسیه را اداره می ‌کردند، در خیابان‌ ها خطی را برای عبور و مرور مقامات اختصاص داده بودند که پس از آنکه کمونیسم در روسیه فرو پاشید، این خط‌ کشی ‌ها هم برچیده شد." این صحبت های یکی از نمایندگان مجلس در اعتراض به این نابرابری است.

عبدالرضا هاشم زایی، نماینده مردم تهران با اشاره به پیشنهادی که برای عبور نمایندگان از خط ویژه مطرح شده است، گفت: همان‌ طور که بنده زمانی که نماینده نبودم از این نوع رفتارها بیزار بودم، مردم هم از این نوع حرکات و تصمیمات متنفر خواهند شد. او با بیان اینکه عبور از خط ویژه توسط نمایندگان مجلس نه به نفع مردم است نه مجلس، اظهار کرد: به قول معروف هرچه برای خود نمی‌ پسندی برای دیگران هم مپسند. بهتر است که نمایندگان به جای عبور از خط ویژه نیم ساعت زودتر از مبدا راه بیافتند، در این صورت دیر هم نخواهند رسید. خود من تاکنون یک دقیقه هم دیر نرسیده ‌ام.

در روزهایی که شهردار تهران، با کارهای نمادین خود پویش سه شنبه های بدون خودرو را گرامی می دارد، به نظر می رسد برخی از اهالی بهارستان بدشان نمی آید علاوه بر طرح ترافیک برای زودتر رسیدن به مقصد از خط ویژه هم استفاده کنند. در صورت تحقق این امر از نمایندگانی که حتی در دست و پنجه نرم کردن با ابتدایی ترین مشکلات مردم همچون ترافیک، آلودگی هوا و استفاده از ناوگان نه چندان مناسب حمل و نقل عمومی هم با مردم برابری ندارند و امتیاز ویژه ای دارا هستند، انتظار زیادی نمی توان داشت.

شهرداری اجازه اجرایی شدن این طرح را نمی‌دهد

شنیده می شود معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران با این طرح کاملا مخالف بوده و اجازه این کار را نخواهد داد. این را سید محمد مهدی شریفی، دستیار پورسیدآقایی گفته و افزوده است: معاونت حمل و نقل و ترافیک و شخص آقای پورسیدآقایی صدرصد با این طرح نمایندگان مجلس مخالف است و اجازه اجرایی شدن آن را هم نمی‌ دهیم. او همچنین اظهار کرده است: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از طرح نمایندگان مجلس در خصوص ورود خودرو‌های نمایندگان مجلس به خطوط ویژه اطلاعی نداشته و این خبر را از فضای مجازی مطلع شده اند.

مردم درباره طرح تردد ویژه برای نمایندگان چه می‌گویند؟

از سه روز پیش که این خبر کم و بیش و بدون ذکر جزئیات در رسانه ها مطرح شد، مردم واکنش تندی در شبکه های اجتماعی داشتند. تقریبا تمامی کاربران این طرح را مصداق بارز رانت دانسته و از نمایندگان خواسته بودند، با این طرح مخالفت کنند.

متین رضوی، یکی از کاربران توییتر با طرح این پرسش که مگر نمایندگان خودشان را از مردم نمی دانند، نسبت به این طرح انتقاد کرده است.  الیاس حمزه نیز در صفحه توییتر خود نوشته است: حقوق خوب و مکفی، معیشت خوب، زندگی بدون استرس، فقط ترافیک تهران مشکل بود که الحمد الله طی نامه سازمان امور استخدامی مجوز ورود از خط ویژه هم برای  نمایندگان مجلس صادر شد و دیگه هیچ غمی نیست!

کاربر دیگری با اشاره به اینکه مجلس 290 نماینده دارد بر لزوم رد این طرح تاکید کرده و گفته لازم است این مسئولین بین مردم باشند تا مشکلات آنها را از نزدیک لمس کنند. کاربری هم با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس به فکر مردم نیستند، توییت کرده است: ترافیک تهران به حد فرسایش  اعصاب و روان رسیده است. مسئولانی که از خط ویژه عبور می کنند، درکی از تخریب  روانی ترافیک ندارند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید