جنبش انصارالله یمن خواستار لغو محاصره شهر الدریهمی از سوی ائتلاف متجاوزان به سرکردگی عربستان شد.

به گزارش سلام نو، دفتر سیاسی انصارالله در بیانیه ای اعلام کرد: از سازمان ملل و نهادهای بشردوستانه می خواهیم تحرک جدی و فعالانه ای را برای شکستن محاصره شهر الدریهمی انجام دهند.

در این بیانیه همچنین اقدامات نیروهای اشغالگر اماراتی در جزیره سقطری و برخی مناطق دیگر این کشور محکوم شده است.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله با یادآوری پیروزی های اخیر نیروهای یمنی در نبرد با متجاوزان و مزدوران سعودی، از حرکت انقلابی مردم شهر المهره علیه نیروهای اشغالگر و طرح های ویرانگر آنها، قدردانی کرد.

طرف های یمنی به تازگی در مذاکرات صلح یمن که با نظارت سازمان ملل در پایتخت سوئد برگزار شد، درباره آتش بس در استان الحدیده واقع در غرب یمن به توافق رسیدند.

در پی مذاکرات طرف های یمنی و اعلام مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل، آتش بس در یمن از بامداد سه شنبه (27 آذر) آغاز شد. اما با این حال مقام های یمنی تاکنون از نقض مکرر آتش بس از سوی نیروهای متجاوز و مزدوران سعودی خبر داده اند.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

جنگ تاکنون بیش از 16 هزار کشته بر جای گذاشته و میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبرو کرده است، به گونه ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را 'بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی' نامید.

شمار زیادی از این کشته ها را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید