یکی از مسائل مهم خندوانه و رامبد جوان در تمام سال‌های گذشته  اسپانسر‌های مالی و رقم‌های نجومی آن‌ بود، به خصوص وقتی ادعا شد برخی افراد را به عنوان مهمان دعوت می‌کند یا برای دعوت از برخی چهره‌ها شهرداری مبلغ‌های کلانی می‌گیرد.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر: بامداد روز گذشته در حالی که اهالی رسانه مشغول پرداختن به فیلم‌های جشنواره فجر بودند رامبد جوان با یک پست اینستاگرامی توجه همه را از سالن‌های جشنواره فجر به جعبه جادویی تلویزیون برگرداند.

به گزارش سلام نو، رامبد جوان، تهیه کننده و مجری برنامه خندوانه ساعت یک بامداد روز گذشت در صفحه اینستاگرامش از پایان برنامه «خندوانه» خبر داد و نوشت: حدود ۷۲۰ قسمت خندوانه ساختیم و پخش کردیم. ما سعی کردیم شادتون کنیم و در کنار این مهم، تا تونستیم کارای مهم و باحال با شما انجام دادیم. ایشالا بعد از عید دیگه در خدمتتون نخواهیم بود.

برنامه خندوانه در حالی پس از 720 قسمت در آستانه تعطیلی قرار دارد که در چند سال اخیر یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های صدا و سیما بود و توانسته پس از سال‌ها صدر نشینی برنامه‌ای مثل 90 را تهدید کند و حتی رکوردهای پیامکی این برنامه را پس از سال‌ها جا به جا کند.

ایده برنامه خندوانه ایده قدیمی رامبد جوان بود که بنا به گفته خودش ساعت‌ها روی آن کار شده بود. جوان پیش از این در گفت و گویی اعلام کرد که طرح خندوانه را سال ۸۳ به شبکه دو سیما ارائه کرده، اما به دلایلی به نتیجه نرسیده است. او افزود: "در مورد کار خندوانه از دو هزار مقاله‌ای که درباره خندیدن و خنده در جهان تالیف و نوشته شده بود تقریبا ۹۰۰ مورد استخراج و بن مایه علمی برنامه ما شد و بارزترین بخش این مقالات توجه به اثرات حیرت انگیز خنده در انسان‌ها بود."

خندوانه در شش سری و پنج سال پخش شد و توانست شبکه تازه تاسیس نسیم را در مدت کوتاهی بین مردم محبوب کرد و باعث شد این برنامه تازه تاسیس ظرفیتی پیدا کند که در ادامه میزبان مهران مدیری و برنامه اختصاصی او یعنی دورهمی شود.

حسین کرمی، مدیر وقت شبکه نسیم در توصیف خندوانه گفته بود که تلاش می‌کنیم مردم را به روش‌های درست بخندانیم و آن‌ها را سرگرم کنیم.

از جناب خان تا استند آپ کمدی

خندوانه رامبد جوان در هر سری با آیتمی جدید به میان مخاطبان می‌آمد و تلاش می‌کرد تا خود را به روز نگه دارد. از جمله جذاب‌ترین آیتم‌هایی که به خندوانه اضافه شد حضور عروسکی به نام جناب خان بود که با لهجه جنوبی خود و با صدا پیشگی محمد بحرانی توانست مرزهای محبوبیت را جا به جا کند.

آیتم بعدی که وارد خندوانه شد و توانست این برنامه را وارد فاز جدید از نفوذ میان مخاطبان کند استندآپ کمدی یا خندانده شو بود که توانست سبک جدیدی از کمدی را وارد فضای رسانه‌ای ایران بکند. این آیتم نسل جدیدی از کمدین‌ها را به مردم معرفی کرد و بسیاری از چهره‌های طناز اینستاگرام را به رسانه ملی آورد.

برگ برنده دیگر خندواننده حضور چهره‌هایی به عنوان مهمان این برنامه بود که مدت‌ها بود در صدا و سیما حضور نداشتند، از جمله حمید فرخ نژاد و مهران مدیری که مدت‌ها در تلویزیون حاضر نبودند یا حتی عادل فردوسی‌پور که مدت‌ها حاضر نبود به عنوان مهمان برنامه دیگری در صدا و سیما حاضر شود.

استراتژی دیگر رامبد جوان معرفی چهره‌های جدید در قالب مهمان خندوانه بود، چهره‌ای مرکب از پزشکان، شاعران و روانشناسان که هر کدام با حضور در خندوانه مرزهای شهرت را جا به جا می‌کردند و مخاطبان بسیاری جلب می‌کردند.

از جمله مشهورترین و جنجالی‌ترین این چهره‌ها مسعود صابری پزشک و جراحی بود که خواننده هم بود و بعد از حضور در خندوانه با هوشمندی اولین ترک رسمی خود را منتشر کرد و به صورت رسمی وارد بازار موسیقی شد و حتی به برگزاری کنسرت هم رسید.

مسعود صابری متولد سال ۱۳۴۹ و دارای تخصص جراحی مغز و اعصاب است. او اولین بار چندین سال پیش در کسوت کارشناس وارد تلویزیون شد و به مرور به عنوان کارشناس در برنامه‌های مختلف صدا و سیما حضور پیدا کرد و توانست شهرت خوبی به دست بیاورد.

اما حاشیه‌های آقای دکتر از جایی شروع شد که ویدئو پلی بک خواندن او در کنسرت منتشر شد و یک برنامه تخصصی موسیقی به فالش خوانی‌ها، ترانه‌های مبتذل و پروژه عجیب و غریب مارکتینگ او پرداخت. همین ماجرا باعث انتشار پست جنجالی و موقت رامبد جوان در صفحه اینستاگرامش شد که از دعوت صابری عذرخواهی کرد.

این اتفاق باعث فشارهایی به خندوانه و پرسش از شیوه چگونگی دعوت مهمانان به این برنامه شد و حرف و حدیث‌های بسیاری را در حاشیه این برنامه، رامبد جوان و تهیه کننده این برنامه ایجاد کرد. در ادامه نیز بخشی از یک ویدئو مشترک جناب خان و رامبد جوان در فضای مجازی منتشر شد که مخالفین این برنامه را برای حمله به خندوانه تهییج کرد.

این که چنین اتفاقاتی در کنار فشارهای سازمان صدا و سیما و کمبود بودجه باعث تعطیلی خندوانه شده یا رامبد جوان به دلایل شحصی دست از ادامه کار کشیده هنوز چندان مشخص نیست ولی به نظر می‌رسد حتی اکر تصمیم جوان شخصی هم بوده باشد حاشیه‌های جانبی برنامه در این تصمیم موثر بوده.

یکی از مسائل مهم این برنامه در تمام سال‌ها اسپانسر‌های مالی و رقم‌های نجومی آن‌ها بود، در مواردی ادعا شده بود که این برنامه در ازای دریافت پول برخی افراد را به عنوان مهمان دعوت می‌کند یا برای دعوت از برخی چهره‌های شهرداری مبلغ‌های کلانی می‌گیرد.

کد خبرنگار: ۱
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    یه برنامه خوب تلویزیونی داشتینا حالا انقد ازش ایراد بگیرن
  • ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
    ببندید در این برنامه بدون محتوا را برنامه ای که در زمانی با مردمی غمگین از حوادث سیاسی و اقتصادی و اجتماعی دچار مشکلات روحی شدید هستند با چه روحیه ای پای این برنامه دوو ، دوو ، میکنند یا اینکه عدهای دوست و هم کیش بیایند و بین خود با ادا بازی سرم شوند و مردم در استودیو و مردم در خانه ها را سر کار بگزارند و .... ایا این شد برنامه تلویزیونی که رسالت صداوسیما نیز زیر سوال است . صداوسیما یک دانشگاه می تواند باشد اگر در جای خود و به رسالت خود پایبند باشد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید